سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹

هشدار ترکیه به اتباع خود در مصر

وزارت خارجه ترکیه در پی افزایش ناآرامی‌ها در مصر به اتباع خود در این کشور هشدار داد.
کد خبر : ۱۲۱۵۴۸
صراط: به نقل از آناتولی؛ وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای به آن دسته از اتباع خود که قصد سفر به مصر را دارند و یا در این کشور ساکن هستند درباره ناامنی‌های اخیر هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: "توصیه می‌گردد که مسافرین به غیر از مراکز شهرها و نیز سکونتگاه‌های تفریحی که ارتباط مستقیمی با مراکز پروازی هستند، از حضور در جاده‌ها، اجتناب ورزند. شهروندان ترکیه همچنین از اماکن و مراکز تجمع معترضین بپرهیزند."

وزارت خارجه ترکیه همچنین از اتباع این کشور خواست تا در صورت لزوم با سفارت ترکیه در قاهره و یا کنسولگری کل در اسکندریه تماس بگیرند.

وزیر خارجه ترکیه پیشتر گفته بود: "تنها از طریق انتخابات می‌توان کسی را از انجام وظایفش خلع کرد، اراده مردم به همین معنا است. سرنگونی دولتی که از طریق انتخابات دموکراتیک به قدرت رسیده به وسیله ابزار نامشروع بالاخص کودتا، غیرقابل پذیرش است."

نخست‌وزیر ترکیه نیز امروز (یکشنبه) ضمن محکوم کردن کودتای نظامی علیه رئیس‌جمهور مخلوع مصر خواهان آزادی فوری وی شد.

وی گفت: "باید از هر گونه موضعی که ممکن است مصر را به جنگ بکشاند، اجتناب کرد. ما انتظار داریم تمام سیاستمداران شامل مرسی و نخست وزیر مصر فورا آزاد شوند."

مرسی پس از چهار روز اعتراضات گسترده در 3 جولای و در پی تعلیق قانون اساسی کشور از جانب ارتش از کار برکنار شده و نیروهای نظامی رئیس دادگاه قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب کردند.

رئیس‌جمهور اخوانی مصر توسط نیروهای نظامی مصر بازداشت شده و در یک مکان نامشخص محبوس است.

منبع: تسنیم