سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴

دادستان‌سابق‌کل‌مصر به منصبش‌بازگشت

به دنبال صدور رأی دادگاه مبنی بر ابطال حکم تعیین «طلعت عبدالله» به عنوان دادستان کل و بازگشت «عبدالمجید محمود» دادستان کل سابق به منصب خود، عبدالمجید امروز منصب خود را تحویل گرفت.
کد خبر : ۱۲۰۹۹۵
صراط به نقل از رسانه‌های خبری مصر نوشت: «عبدالمجید محمود» به همراه تعدادی از اعضای دادستانی کل و کانون قضات وارد دفتر محل کارش شد.

بر اساس این گزارش حاضرین در دادستانی به نشانه شادی از بازگشت عبدالمجید به منصب خود، شعارهایی در حمایت از وی و شعار الله اکبر سر دادند.

بر پایه این گزارش، عبدالمجید به محض ورود به دفتر کارش و تحویل منصب خود، به همراه «احمد الزند» رئیس شورای اداری کانون قضات مصر دفترش را ترک کرد تا به دفتر «حامد عبدالله» رئیس شورای عالی قضایی رفته و برخی امور را بررسی و تحویل منصب خود را اعلام نماید.

دادگاه استیناف مصر روز سه‌شنبه حکم تعیین «طلعت عبدالله» را باطل اعلام و بر بازگشت «عبدالمجید محمود» دادستان سابق به سمت خود تاکید کرد.

مرسی سال گذشته پس از عهده‌داری منصب ریاست جمهوری طی حکمی عبدالمجید را که دادستان دوره مبارک بود از سمت خود عزل و طلعت عبدالله را به جای وی منصوب کرد که همین امر جنجال زیادی را در داخل مصر به پا کرده و اعتراض قضات را به دنبال داشت.
منبع: فارس
برچسب ها: دادستان مصر صراط