سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰

آغازبازبینی شیوه‌نامه اجرایی اماکن‌ اقامتی

نشست کمیته بازبینی و بازنگری شیوه‌نامه اجرایی اماکن اقامتی خصوصی و استیجاری کشور در گلستان برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۰۹۵۰
صراط شیوه‌نامه‌ی اجرایی اماکن اقامتی خصوصی و استیجاری، مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی کشور در نشست دو روزه‌ی کمیته طرح­‌های منازل استیجاری، مراکز اطلاع‌رسانی، رزرواسیون، زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی استان­‌های شمالی، غرب و شرق کشور در «کردکوی» بررسی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این نشست، یادآور شد: بحث و بررسی درباره‌ی نقاط قوت و ضعف دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ی اجرایی ساماندهی منازل استیجاری، مراکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون و همچنین وضعیت منازل استیجاری در روستاهای هدف گردشگری از جمله موارد قابل بحث در این نشست دو روزه است.

قربان عباسی با اشاره به اهمیت طرح منازل استیجاری، افزود: این طرح از دغدغه‌های کشور واستان­‌ها است که به بررسی، بازبینی و ارایه‌ی راهکارهای مناسب نیاز دارد.

وی همچنین ادامه داد: این طرح در استان گلستان به جامعه‌ی هتلداران استان واگذار شده است که در ایام پیک سفر با درنظر گرفتن اولویت‌های آیین‌نامه‌ای نسبت به پر کردن اماکن اقامتی استان اقدام می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در زمینه‌ی ساماندهی افراد کارتن به‌دست حاشیه‌ی خیابان‌ها و مناطق گردشگری استان نیز یادآور شد: حضور این افراد بدون مجوز تبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد که نیاز به ساماندهی و جمع‌آوری است.

وی با بیان این‌که در ورودی شهرستان‌ها، دکه­‌هایی با عنوان اجاره‌ی منازل استیجاری مستقر شده است، افزود: مسافران و گردشگرانی که به استان گلستان وارد می‌شوند می­‌توانند با مراجعه به این دکه­‌های مجاز، مراکز اقامتی خود را انتخاب کنند.

عباسی تاکید کرد: ساماندهی منازل استیجاری جزو اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و تاکنون 200 منزل استیجاری در استان گلستان شناسایی شده است که از این تعداد، 50 واحد مجوزهای لازم را گرفته‌اند و بقیه در شرایط اخذ استعلام هستند.

تدوین وظایف مجریان طرح منازل استیجاری و زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی در استان‌ها نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اعضای کمیته‌ی این طرح از وضعیت ساماندهی منازل استیجاری و مراکز اطلاع‌رسانی ورزرواسیون در ایام نوروز 92 و برنامه‌های اجرایی در دست اقدام امسال ارایه شد. همچنین بازبینی و بازنگری آیین‌نامه اجرایی زائرسراها و اماکن اقامتی دولتی و ضمانت‌های اجرایی طرح‌ها نیز از دیگر مواردی است که در این نشست بررسی خواهد شد.

منبع: ایسنا