وی ادامه داد: هم اکنون آمریکا از پیشرفت علمی در ایران ناراحت و نگران است و حاضر نیست موفقیت این نظام را ببیند.
علم در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد
وی با تاکید بر اینکه در اسلام، علم را نور میدانند، افزود: باید مراقب بود تا علم در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد زیرا مسیر مادی علم را تنها به ابزاری برای سلطه تبدیل میکند.
دانشجو یادآور شد: آن علمی که روح انسان را تعالی میبخشد انسان را بزرگ میکند و در این راستا یک انسان بزرگ توقع را نسبت به خود افزایش میدهد و به انسانهای دیگر کمک می کند.
وزیر علوم و تحقیقات بیان کرد: علمی که در مسیر غیر الهی باشد انسان را کوچک می کند و لذا انسان کوچک توقع دارد دیگران بیشتر به فکرش باشند و به او کمک کنند.
وی عنوان کرد: نگرش های توحیدی می تواند علم انسان را در مسیر الهی قرار دهد اما نگرش مادی علم تنها هستی را به لحاظ چه بوده، چه هست و چه خواهد شد مورد بررسی قرار می دهد.
مطابق نگرش توحیدی در اشاعه علم هیچ تحریمی وجود ندارد
وی تاکید کرد: مطابق نگرش توحیدی در گسترش و اشاعه علم هیچ مرز و تحریمی وجود ندارد و علم مرز نمی شناسد و محدود کردن علم معنا پیدا نمیکند.
وزیر علوم و تحقیقات ادامه داد: علم توحیدی روشنایی بخش است و ایمان به دنبال آن می آید.
وی با بیان اینکه در نگرش مادی علم مبدا بدیها و سلطه در جهان است، افزود: در مسیر مادی، علم یک مسیر ابتر است و مبدا و سرانجام ندارد چرا که قائل به خلقت نبوده و زندگی، ابدی را هم متصور نخواهد بود.
مسیر مادی علم را فقط به ابزاری برای سلطه به دیگران تبدیل میکند
وی سپس دانشجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: دانشجویان باید مراقب باشند تا علمشان در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد زیرا مسیر مادی علم را فقط به ابزاری برای سلطه بر دیگران تبدیل میکند.
دانشجو یادآور شد: انسان ها برای رسیدن به هدف خلقت باید از مسیر توحیدی علم را دنبال کنند.
وزیر علوم و تحقیقات تاکید کرد: نگرش مادی به علم راه را برای دروغ گویی، فریب کاری و سلطه بر دیگران باز می کند و آدمی را به ابزاری برای سلطه بر دیگران تبدیل می نماید.