سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

صعود تيم بسکتبال جوانان ايران به مرحله دوم

مرحله گروهي رقابت هاي جام جهاني بسکتبال جوانان به پايان رسيد و 12 تيم برتر اين دوره مشخص شدند که ايران نيز به عنوان تيم سوم گروه دوم در اين جمع قرار گرفت.
کد خبر : ۱۱۹۷۶۰
 
صراط:  روز سوم رقابت هاي جام جهاني بسکتبال جوانان در پراگ پايتخت جمهوري چک برگزار شد که در پايان رقابت هاي مرحله گروهي تيم ملي ايران با دو شکست و يک پيروزي به جمع 12 تيم برتر جهان رسيد.
در دو بازي آخر ليتواني به مصاف آرژانتين رفت و 76 بر 66 به پيروزي رسيد تا جواز حضور ايران در مرحله دوم رقابت ها صادر شود. آمريکا نيز به مصاف روسيه رفت و 115 بر 47 به پيروزي رسيد و به عنوان تيم نخست گروه چهارم راهي مرحله بعدي جام جهاني شد.
 
در پايان مرحله مقدماتي چهار تيم از صعود به مرحله دوم بازماندند و بايد از دوشنبه براي جايگاه هاي 13 تا 16 جهان رقابت کنند و به مصاف هم بروند. کره جنوبي، جمهوري چک، سنگال و ساحل عاج چهار تيمي هستند که تيم آخر گروه هاي خود شدند و به صورت گروهي با هم مبارزه خواهند کرد.
 
*نتايج ديدارهاي روز سوم به شرح زير است:
 
کرواسي 76 – اسپانيا 86
 
برزيل 45 – استراليا 73
 
کانادا 93 – کره 75
 
سنگال 49 – صربستان 80
 
ايران 50 – چک 60
 
چين 81 – ساحل عاج 48
 
ليتواني 76 – آرژانتين 66
 
آمريکا 115 - روسيه 47
 
*جدول چهار گروه مسابقات نيز به شرح زير است:
 
گروه A:
 
اسپانيا - کرواسي - کانادا - کره جنوبي
 
گروه B:
 
ليتواني - آرژانتين - ايران - چک
 
گروه C:
 
صربستان - استراليا - برزيل - سنگال
 
گروه D:
 
آمريکا - چين - روسيه - ساحل عاج
 
طبق برنامه رقابت ها سه تيم نخست گروه اول و دوم و سه تيم گروه سوم و چهارم به صورت ضربدري با هم مسابقه مي دهند و چهار تيم نخست اين دو گروه به مرحله يک چهارم پاياني خواهند رسد. 16 تيم فردا استراحت دارند و از دوشنبه به مصاف هم خواهند رفت.
 
تيم ملي ايران نيز به ترتيب با اسپانيا، کرواسي و کانادا رقابت خواهد کرد.
منبع: ایسنا