پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴

هاشمي به نماز جمعه مي‌آيد!

حجت‌الاسلام سيد رضا اكرمي معتقد است در فضايي كه «اميد» به جامعه تزريق شده، بازگشت هاشمي رفسنجاني به نمازجمعه مي‌تواند يك اتفاق خوب و البته تاثيرگذار باشد.
کد خبر : ۱۱۹۷۴۰
صراط: وي در پاسخ به اين سوال كه،شما در جايي احتمال بازگشت آيت‌الله هاشمي به نماز جمعه را زياد دانسته بوديد، اين يك خبر بود يا يك آرزو؟ گفت: من فقط نظر دادم و گفتم حضور هاشمي در تريبون نماز جمعه حتما اتفاق خوبي خواهد بود.

به هر حال قبول كنيم يا نه، ايشان يكي از چهره‌هاي استثنايي است و ان‌شاءالله با ترميم مشكلات، شرايطي به وجود ‌آيد تا نمازگزاران تهراني دوباره بتوانند از خطبه‌هاي او استفاده كنند.

وي  گفت:نگاه من به نماز جمعه شايد نگاهي ايده آل تلقي شود. به نظر من نماز جمعه، مخصوصا نماز جمعه تهران نمازي حكومتي است و بايد خطابه‌هايي كه ايراد مي‌شود به گونه‌اي باشد كه در كشور تاثير بگذارد و حتي حاوي پيام براي خارج از كشور هم باشد. در گذشته برخي اينطور مي‌گفتند كه خوراك فكري و سياسي يك هفته خود را از نماز جمعه مي‌گيرند و اين نشانگر اهميت بالاي آن است. اما متاسفانه بايد گفت اكنون نماز جمعه آنطور كه «بايد»برگزار نمي‌شود و بايد هر چه زودتر ترميم شود.

وي افزود:حضور چنين چهره‌اي در نماز جمعه قطعا فوايد زيادي خواهد داشت. البته اگر آقاي هاشمي به نماز جمعه نيايد و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم نباشد و عضويت خبرگان را هم از دست بدهد، بازهم به عنوان يك شخصيت سياسي و فكري و البته ديني مطرح باقي خواهد بود. پس بايد گفت كه هاشمي به حضور در مناصب مختلف نياز ندارد.

اكرمي در ادامه گفت:من نسبت به اتفاقات 88 نگاه خاصي دارم كه تاكنون نگفته‌ام و ترجيح مي‌دهم در موعد مشخصي بازگو كنم. بنده ريشه همه اين بي‌اخلاقي‌ها را در مناظره‌اي مي‌بينم كه يك نفر به خود اجازه داد تا بزرگان نظام را با اتهام مواجه كند و با «بگم بگم»ها شرايطي به وجود آورد كه هزينه‌هايي جدي را به كشور و انقلاب تحميل كرد. البته عده‌اي هم از وضعيت آن روزها سوءاستفاده كردند و به قول معروف ازآب گل آلود ماهي گرفتند.