سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

دیدار هیئت رئیسه مجلس با روحانی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برنامه‌ریزی شده تا هیئت رئیسه مجلس با رئیس جمهور منتخب دیدار کند.
کد خبر : ۱۱۷۷۸۶

صراط:حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دیدار لاریجانی با روحانی که در روزهای گذشته انجام شد، گفت: با توجه به اینکه رئیس مجلس ملاقاتی با رئیس جمهور منتخب داشته است، بنابراین برنامه‌ریزی شده تا ما هم در هیئت رئیسه در روزهای آینده و در جهت تعامل بین دولت و مجلس دیداری با روحانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در هیئت رئیسه مجلس از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم تا ار تباط قوی با مجلس برقرار کرده و از طرفی نیز افرادی را برای کابینه به مجلس معرفی کند که ضمن توانمندی، شاخص‌های لازم را در حوزه‌‌های مختلف داشته باشد. یعنی وزرا تناسبی با کارهایشان داشته و از طرفی نیروهای قوی و کارآمدی نیز باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ارتباط کمیسیونی و سطوح بالاتر با استفاده از افراد خبره مجلس با رئیس جمهور منتخب برقرار می‌شود که رئیس مجلس نیز در راستای تعامل بین دولت و مجلس، این موضوع را پیگیری می‌کند. البته نمایندگان و فراکسیون‌ها نیز ارتباطاتی با  آقای روحانی دارند و در صددند تا در آینده این نشست‌ها جهت هماهنگی امور بیشتر شود.

 سبحانی‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه از رئیس جمهور آینده انتظار داریم تا  از هرگونه نتازع و هدر رفتن نیروها در بدنه دولت جلوگیری کند،گفت: ما می‌خواهیم دستگاه‌های اجرایی که مسئولیتی دارند، در یک فضای صمیمی و همکاری کارها را دنبال کنند. انتظار ما از رئیس جمهور و دولت آینده این است که همکاری‌های بیشتری بین دولت و مجلس رقم بخورد، زیرا نتیجه آن به طور قطع به نفع مردم است.

وی خاطرنشان‌کرد: در کشور ما مسائل مختلفی اعم از تولید، اشتغال، گرانی‌ها، تورم و تنظیم بازار و نیز نوسان در قیمت‌ها وجود دارد و از طرفی نیز ما با چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز روبرو هستیم که بنده معتقدم حل و فصل همه این‌ها در سایه همکاری مشترک بین قوا و به خصوص قوای مجریه و مقننه امکان‌پذیر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح‌کرد: باید از همین ابتدا که شاهد شکل‌گیری دولت هستیم، سازوکارهای مناسبی در جهت تعامل برقرار شود تا در آینده شاهد روند مناسب امور باشیم.

منبع: تسنیم