سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

چگونه هم‌تیمی خود را تشویق کنیم؟

افرادی که در یک گروه بازی می‌کنند، همواره سعی دارند تا هم تیمی خود را تشویق کنند و به موفقیت گروهی دست یابند. آیا گفتن جملات تشویق‌آمیز راه مناسبی است؟
کد خبر : ۱۱۵۷۱۸

 صراط:  بهترین همبازی در ورزش کسی است که بداند سکوت ارزشمند است.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه کانزاس، براندون ایروین استاد حرکت‌شناسی این دانشگاه، اخیرا متوجه شده است که بهترین همبازی برای تشویق کسی است که به‌طور زبانی و کلامی هم بازی خود را تشویق نکند و کمی ماهرتر باشد.

ایروین که با محققان دانشگاه میشیگان فعالیت کرده است، مطالعات خود را در مجله پزشکی تحقیقات اینترنتی منتشر کرده است. وی بیان کرده است که چگونه می‌توان کسی را به هنگام ورزش تشویق کرد.

ایروین می‌گوید: "مردم دوست دارند با هم ورزش کنند. در ورزش‌های گروهی مردم علاقه دارند تا یکدیگر را تشویق کنند مثلا بگویند «تو می‌توانی» ما می‌خواستیم تاثیر این جملات را بر افراد مشاهده کنیم".

در تحقیقات جداگانه، ایروین متوجه شد که بهترین هم بازی برای تشویق کسی است که 40 درصد کارایی بهتری داشته باشد و فرد دیگر را به طرز غیرکلامی تشویق کند.

این تحقیقات بر روی 115 شرکت‌کننده انجام شد. این افراد در گروه‌های مختلف قرار گرفتند و در بعضی از آنها تشویق های کلامی صورت گرفت.

ایروین می‌گوید: "ما تصور می‌کردیم که به‌طور ذاتی تشویق باعث ایجاد انگیزه می‌شود. با این وجود، مشاهده کردیم که خلاف این قضیه درست است. وقتی با کسی که مهارت بیشتری دارد ورزش می‌کنیم و او ما را به‌طور زبانی تشویق نمی‌کند، بهتر و بیشتر عمل می‌کنیم. ما انتظار این نتیجه را نداشتیم."

ایروین می‌گوید: "حدس ما این است که فرد با دریافت تشویق های زبانی تصور می‌کند تحت سلطه قرار دارد."

این تحقیقات نشان می‌دهد که هم‌گروهی‌ها چه مقدار باید با هم صحبت کنند و ارتباط کلامی داشته باشند.

منبع: ایسنا