سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

مهمترين محورهاي بيانات مقام معظم رهبر ی در بيست و چهارمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره)

سخنراني رهبر معظم انقلاب در بيست و چهارمين سالروز ارتحال امام خميني(ره) آغاز شد.
کد خبر : ۱۱۴۶۶۰

صراط: سخنراني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در بيست و چهارمين سالروز ارتحال امام خميني(ره) و در حرم مطهر ايشان آغاز شد.

مهمترين محورهاي بيانات رهبر فرزانه انقلاب در مراسم بيست و چهارمين سالگرد عروج ملكوتي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به اين شرح است:

** ياد امام راحل(ره) در ميان ملت ما همواره زنده است ولي روز 14 خرداد مظهر دلبستگي‌ها به امام بزرگوار است.

** در 15 خرداد سال 42، حادثه‌اي رخ داد كه پيوند مردم با روحانيت را نشان داد.

** امام راحل(ره) به معناي حقيق كلمه رهبري مصمم و قاطع را در چهره خود به همه نشان داد.

** باور به خدا، باور به مردم و باور به خود در وجود امام راحل(ره)‌و تصميم ايشان وجود داشت.

** امام راحل(ره)‌با دل خود با مردم حرف زد و مردم هم با جان خود به او لبيك گفتند.

** امام راحل(ره) اعتقاد داشت اين ملت، ملتي است قوي و باهوش كه اگر پيشوايان واقعي ويان آنها پيدا شود، اين ملت مي‌تواند مثل خورشيد در ميان جهان بدرخشد، امام(ره) اين را قبول داشت.

**  مردم در چشم امام بزرگوار عزيزترين و دشمنان مردم منفورترين بودند.

** امام راحل(ره)‌ به مردم ايران "ما مي‌توانيم" را تعليم داد اما قبل از اينكه "ما مي‌توانيم" را به مردم تعليم دهد، آن را در وجود خود ايجاد كرد.

**‌ ملت ایران در همه میدانها در این سی سال پیروز شده است، ملت راه و انگیزه خود را اصلاح كرد و خدا كمك كرد و نتیجه هم آن شد كه ایران وابسته به ایران مستقل تبدیل شد‬.

** امام(ره) به ملت ایران اعتقاد داشت، ایمان عمیق مردم را كه در زیر اندودهای دنیاطلبان مخفی شده بود، شكوفا كرد و غیرت دینی مردم را برانگیخت و ملت ایران الگوی استقامت و بصیرت شد.

** صد سال به ملت ايران تلقين كرده بودند كه شما نمي‌توانيد كشورتان را اداره كنيد، يكي از ابزارهاي تسلط دشمنان بر ملتها تلقين "نمي‌توانيم" است تا ملتها مايوس شوند.

** با اين تعبير بود كه ملت ايران صد سال در همه ميدانهاي سياسي ، اقتصادي و ... عقب افتاد اما امام(ره)‌باور "ما مي‌توانيم" را در ملت ايران ايجاد كرد.

** سه باور به تدريج در مردم، در جوانان و در قشرهاي گوناگون همگاني شد،‌اميد پيدا شد، اعتماد بهنفس پيدا شد، توكل به خدا پيدا شد.

** در اين سي و چند سال كساني قدرت را در كشور بر عهده گرفتند كه عليرغم ضعفها و قدرتها، نماينده مردم بودند و كيسه‌هايي براي خود ندوخته بودند.

** امروز رشد علمي و فناوري در كشور ما به اين نقطه از اوج رسيده است، آيا شايسته است اين را نبينيم؟ ملت ايران احتياجي به بيگانگان ندارد و به خودكفايي  رسيده است.

** امروز در كشور ما پيچيده‌ترين جراحي هاي بزرگ، پيوند كبد، پيوند ريه و كارهاي مهمي در زمينه جراحي و پزشكي انجام مي‌گيرد، نه فقط در تهران بلكه در بسياري از شهرهاي دوردست نيز اين توانايي‌ها وجود دارد.

** اگر خود را با ايران پيش از طاغوت مقايسه كنيم ، به موفقيت دست پيدا كرده ايم اما اگر باايران اسلامي مطلوب مقايسه كنيم، راه طولاني در پيش داريم، بدانيد راه طولاني است اما شما جوانان توانمند هستيد و مي‌توانيد اين راه طولاني را تا رسيدن به قله‌ها پيش ببريد.

** فرهنگ ظالمانه سرمايه‌داري را امام(ره) رد مي‌كند اما احترام به مديريت ، احترام به سرمايه و احترام به كار را امام(ره)‌ مورد تاكيد قرار ميدهد.

** امام(ره) توقعش از مسئولين كشور اين بود كه با احترام ، مديريت و اداره مدبرانه اصول انقلاب را به پيش ببرند. ملت ایران با همتش و با جوانانش با این نقشه راه، با ایمانی که در دل ملت ایران راسخ است، با یاد امامش، میتواند فاصله کنونی را با  آن وضع مطلوب پر کند. ملت ايران با توانايي‌ها و انسانهاي برجستة‌اي كه دارد، ميـتواند راه طي شده و تجربه چندساله انقلاب اسلامي را ادامه دهد و انشاءالله به صورت الگويي براي كشورهاي مسلمان محسوب شود.

** مسئله انتخابات مظهر سه باوري است كه در امام(ره) وجود داشت، مظهر خداباوري است چون تكليف است و وظيفه ماست كه در سرنوشت كشور خود نقش داشته باشيم، مظهر مردم‌محوري است چون انتخابات تجلي اراده آحاد ملت است و مظهر خودباوري است چون هركسي كه راي در صندوق مي‌اندازد احساس مي‌كند به سهم خود در تعيين سرنوشت كشور دخالت داشته اند.

** هر رايي كه شما به يكي از نامزدهاي محترم يعني اين هشت نفر مي دهيد،‌راي به جمهوري اسلامي ايران است و راي اعتماد به سازوكار نظام است،اينكه وارد عرصه انتخابات مي‌شويد چه كساني كه انتخاب مي‌كنند و چه كساني كه وارد عرصه شده‌اند راي به جمهوري اسلامي ايران است.

** دشمنان در خارج در فکر این هستند بیچاره‌ها که از انتخابات تهدیدی علیه نظام درست کنند در حالی که انتخابات فرصت نظام اسلامی است. آنها امید دارند یا انتخابات سرد باشد که بگویند مردم به نظام علاقه ندارند یا دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند کما اینکه در سال 88 بعد از آن انتخابات پرشور درست کردند اما آنها اشتباه می‌کنند. مردم ما را نشناختند.

** دشمنان این ملت روز 9 دی را فراموش کردند. آن کسانی که فکر می‌کنند در این کشور اکثریتی خاموش و مخالف نظام اسلامی هستند یادشان است 34 است که هر سال در 22 بهمن در همه شهرهای کشور جمعیتی عظیم برای دفاع از انقلاب اسلامی بیرون می آیند و "مرگ بر آمریکا" می‌گویند.

** در كجاي دنيا نامزدهاي گوناگون از چهره‌هاي معروف و گمنام اجازه داده مي شود تا بطور مساوي از رسانه ملي و دولتي استفاده كنند؟ امروز نامزدها بدون خرج كردن حتي يك ريال با برنامه‌هاي گوناگون و به طور مساوي با مردم صحبت مي‌كنند.

** (خطاب به نامزدهاي محترم) جوری حرف بزنيد كه اگر در خرداد سال آینده نوار امروزتان را پخش كردند شرمنده نشويد، جوری وعده بدهید كه اگر از شما پیگیری كردند نگویید عده ای نگذاشتند و نشد.

** آن كسانی كه امروز با مردم حرف میزنند آنچه را كه توانایی آن را دارند و مردم به آن نیاز دازند قول بدهند با عقل و درایت، از ظرفیتهایی قانون اساسی استفاده كنند.

**‌ من به هیچکس نظر ندارم و رسانه‌های بیگانه با برنامه‌هاي خود مي‌گويند من به شخص خاصي نظر دارم كه اينها دروغ است.

**‌ رئیس‌جمهور در کشور ما امکانات فوق‌العاده زیادی در اختیار دارد. امکاناتش در قانون اساسی وسیع است. بودجه و همه ارکان اجرایی را برعهده دارد. توانایی استفاده از همه افراد صاحب نظر در سراسر کشور را دارد و دستش در همه مسائل  گوناگون باز است. تنها محدودیت برای رئیس جمهور در کشورمان محدودیت قانون است که این هم محدودکننده نیست، هدایت کننده است که راه را نشان می‌دهد.

** نامزدها زبان به مقد باز مي‌كنند كه حق آنهاست اما توجه كنند انتقاد به معناي عزم و نيت براي پيمودن آينده‌اي پرتلاش و افتخارآميز باشد به برادراني كه ميخواهند اطمينان مردم را جلب كنند نصيحت مي‌كنم انتقاد كنند اما انتقاد آنان به معناي سياه‌نمايي و بي‌انصافي نباشد.

** هيچكس احتياج ندارد در كشور از صفر شروع كند چرا كه هزاران كار درخشان صورت گرفته است.

** كساني كه با مردم حرف مي‌زنند به آنچه مردم احتياج دارند عمل كنند و قول دهند با عقل و درايت عمل كنند ، قول دهند با پشتكار در اين ميدان پيش روند و از همه ظرفيتها براي اجراي وظيفه خود استفاده كنند، قول دهند به حماسه اقتصاد كه امروز ميدان چالشي براي ملتايران است عمل كنند و قول بدهند حاشيه سازي نكنند و همچنين قول دهند دست اطرافيان خود را بازنخواهند گذاشت وبه منافع بيگانگان بيش از منافع ملت اهميت نمي دهند.

**‌ كساني كه به باور غلط فكر مي‌كنند اگر به دشمنان امتياز دهند مشكلات كم مي‌شود، اين اشتباه است، عصبانيت دشمنان بايد با اقتدار ملي حل شود. عصبانیت آنها ناشی از این است که شما هستید و امام(ره) زنده است و روز 14 خرداد روز رحلت امام(ره) مردم در سرتاسر کشور مردم به جوش و خروش می‌آیند. عصبانیت دشمن را باید با اقتدار ملی علاج و جبران کرد. اگر ملت مقتدر و توانا باشد و نیاز خود را کم کرده و مشکلاتش را برطرف کند و مساله اقتصاد که امروز مساله اصلی است را رو به راه کند دشمن بی‌دفاع خواهد ماند. آنچه مهم است عزم و اراده و باور به خدا و مردم و خود است. 

**  10 روز دیگر، عرصه یک امتحان بزرگی است و امیدواریم حماسه‌ای پربرکت و دارای نتایج درخشانی برای این ملت از سوی پروردگار رقم بخورد.

والسلام علیکم و رحمت‌الله وبرکاته