چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱

احمدی‌نژادبه فکرحلالیت طلبیدن باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان حاکی از بررسی موشکافانه، مومنانه و مقتدرانه این شورا است، گفت: احراز صلاحیت کاندیداها آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی است.
کد خبر : ۱۱۳۴۰۵

صراط:جواد کریمی قدوسی  ضمن ابراز خرسندی از قاطعیت شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از عبرت‌های فتنه 88 این بود که آن زمان فتنه و فتنه‌گران از حکم قانون عبور کردند.

وی افزود: در فتنه 88 فتنه‌گران به خود اجازه دادند که کلمه نورانی 40 میلیون رای را زیر سئوال ببرند و در کف خیابان با مواضع شورای نگهبان مقابله و ستیز کنند.

 

* احراز صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی

کریمی با تاکید بر اینکه فتنه 88 تبعات منفی برای امنیت ملی داشت، خاطرنشان کرد: در انتخابات 92 باید از فتنه گذشته عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: اگر چه رسانه ملی از تمام نامزدها به حکم قانون تعهد تمکین در برابر شورای نگهبان را گرفته اما باید نسبت به این مسئله و وقوع فتنه‌ای دیگر توجه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت کاندیداها را آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی دانست و یادآور شد: آحاد جامعه با اعلام نتایج توسط شورای نگهبان بیش از آگاهی از نتایج چشم به واکنش و رفتار کسانی دوختند که ردصلاحیت شده‌اند.

* دلداگان به نظام حمایت جدی از شورای نگهبان داشته باشند

کریمی تصریح کرد: از فتنه 88 درسی که باید بگیریم این است که ملت، مسئولان و تمام دلدادگان به نظام باید حمایت جدی از شورای نگهبان که رکن مهم قانون اساسی است، داشته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان حاکی از بررسی موشکافانه، مومنانه و مقتدرانه این شورا است.

 

* اشراف کامل دستگاه امنیتی سبب نابود کردن هرگونه فتنه در نطفه می‌شود

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها امنیتی اشراف کامل بر فضای امنیتی کشور دارند، خاطرنشان کرد: خدا را شکر که به همت دستگاه امنیتی، شرایط و فضای امنیتی کشور لحظه به لحظه رصد می‌شود و هرگونه تحرک از سوی فتنه و انحراف در نطفه خفه می‌شود.

کریمی با اذعان این مطلب که هیچ کس نمی‌تواند در برابر قانون مقاومت، عرض اندام و طغیان کند، گفت: تمام آحاد جامعه اعم از عمومی و مسئولان، کاندیداها و هواداران آنان باید در برابر قانون و رای شورای نگهبان تمکین کنند.

 

* احمدی‌نژاد بجای تحمیل کاندیدا به حلالیت‌طلبی از مردم بپردازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت مشایی گفت: امیدواریم احمدی‌نژاد در این یک ماه و اندی که از دوران دولتش باقیمانده است پروژه‌های باقیمانده کشور را افتتاح کرده و بیشتر به بحث حلالیت‌طلبی از مردم بپردازد.

وی تاکید کرد: اگر دولت به گونه‌ای صحبت کند که از آن بوی طلبکاری از قانون بدهد جایگاه و شان خود را به طور کلی در جامعه از دست می‌دهد.

کریمی متذکر شد: رئیس‌جمهور خادم مردم و سرباز ولایت است و باید در قبال کم و کاستی‌های خود از مردم حلالیت بطلبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید تحت امر ولی امر مسلمین باشیم، گفت: شائبه‌ها در مورد احمدی‌نژاد بسیار است و مهم‌ترین آن رفتار خلاف عرف وی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه احمدی‌نژاد فردی را برای ریاست‌جمهوری به ما تحمیل کند نوعی دیکتاتوری است، ایران اسلامی قانون دارد و نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب بوده و باید همه در برابر رای آن تمکین کنند.

کریمی یادآور شد: یک رئیس‌جمهور باید با الگوبرداری از سیره امام راحل حرکت و رفتار کند و با عنوان سرباز و خادم تا هر جا که مسئلت بود در خدمت نظام باشد.

* احتمال تحرک مهره‌های داخلی و خارجی فتنه و انحراف در مقابل رد صلاحیت

وی تصریح کرد: در مورد افرادی که رد صلاحیت شدند نیز باید بگویم به احتمال زیاد سران فتنه و انحراف خود مخالفت و تحرکی نشان ندهند اما مهره‌های آنان در داخل و خارج از کشور زمینه تنش‌زایی را فراهم کنند.

به گفته کریمی دستگاه امنیتی کشور با رصد و اشراف کاملی فضای انتخاباتی مانع از تنش‌زایی شده و هرگونه فتنه و انحراف را در نطفه خفه می‌کند.

منبع: فارس