سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

آسیب‌شناسی رنگ‌های انتخابی

نمادهای رنگی در انتخابات با فرهنگ و آموزه‌های دینی کشور سازگاری ندارد، گفت: استفاده از نمادهای رنگی در انتخابات اساساً فاقد توجیه است.
کد خبر : ۱۱۳۲۲۱

صراط:یکی از آسیب‌هایی که در طول 30 سال گذشته  (پس از پیروزی انقلاب اسلامی) وجود داشته و تمامی دلسوزان نظام دغدغه و نگرانی آن را داشتند، استفاده از سبک‌ها و روش‌هایی است که شاید در سایر کشورها مرسوم باشد.

مدیرمسئول روزنامه سیاست روز افزود‌: این روش‌ها ممکن است با فرهنگ کشورهای ابداع کننده آن سازگاری داشته باشد اما با آموزه‌های دینی و فرهنگ دینی کشور در مغایرت است و سازگاری ندارد.

وی بیان داشت:‌ از جمله آسیب‌هایی که اخیرا به حوزه انتخابات و برخی از شئون سیاسی کشور نفوذ یافته است، انتخاب رنگ و استفاده از نمادهای رنگی در انتخابات است.

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: در سال 1388 کشور تجربه تلخی را در استفاده از نمادهای رنگی داشت.

پیرعلی ابراز داشت: با توجه به اینکه مشارکت در انتخابات در کشور به عنوان یک تکلیف شرعی مطرح است، از این رو ورود برخی از سبک‌ها و روش‌های غربی در کشور از جمله استفاده از نمادهای رنگی در انتخابات اساساً فاقد توجیه است.

وی اضافه کرد:‌ کاندیداها باید نماد خود را شعارهایی قرار دهند که مردم و آموزه‌های دینی به آنها اعتقاد دارند.

وی متذکر شد:‌ این شعارها می‌تواند با محوریت برنامه‌‌های کاندیداها در قالب یک کلید واژه عنوان شود.

مدیرمسئول روزنامه سیاست روز بیان داشت:‌ در این میان رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش برجسته‌ای را ایفا کنند به طوری‌که رسانه‌ها می‌توانند هم در جهت ترویج این امر و هم در جهت عدم پوشش آن حرکت کنند.

پیر علی افزود: رسانه‌ها باید مانع از آن شوند که چنین سبکی در انتخابات سال جاری ورود پیدا کند.

منبع: فارس