سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا – دور رفت

استقلال کار الشباب را یکسره کرد

استقلال با برتری ۴ بر ۲ مقابل الشباب در آستانه صعود به مرحله یک چهاذم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.
کد خبر : ۱۱۲۳۸۷
صراط:  دیدار رفت دو تیم الشباب امارات و استقلال از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان آسیا از ساعت  20:10 در شهر دبی آغاز شد که این دیدار با برتری 4 بر 2 استقلال خاتمه یافت.

استقلال از همان ابتدا بازی را با حمله آغاز و در 10 دقیقه ابتدایی با استفاده از حرکات حیدری و جباری و نفوذهای فرهاد مجیدی چندبار دروازه الشباب را تهدید کرد. در ادامه تیم اماراتی از شوک حملات اولیه استقلال بیرون آمد و بازیکنان این تیم تلاش کردند خود را به دروازه استقلال نزدیک کنند. با این حال حملات تیم اماراتی قدرت کافی را نداشت.

در مقابل این استقلال بود که حملاتش را با انگیزه ادامه داد و حریف اماراتی را ناچار کرد تا در دقایقی برای کنترل بازیکنان این تیم رو به بازی خشن بیاورد. با این حال بیشتر زمان نیمه نخست توپ در میانه میدان حرکت کرده و تعداد صحنه های جذاب در نیمه نخست بازی بسیار اندک بود. با این وجود در دقیقه 2+45 الشباب با شوت لوئیز به گل رسید تا استقلال با شکست به رختکن برود.

با آغاز نیمه دوم حنیف عمران زاده جایگزین علی حمودی در خط دفاعی شد. حملات پر دامنه استقلال از الشباب تیمی ساخت که مدافعان سراسیمه آن تنها به دفع توپ می پرداختند اما این مقاومت در نیمه دوم تنها 10 دقیقه دوام آورد. ضربه فرهاد مجیدی به مدافع الشباب برخورد کرد و در برگشت خسرو حیدری همان توپ را به دروازه الشباب شلیک کرد تا دفع ناقص دروازه بان تیم اماراتی توپ را در دقیقه 55 مقابل پای ساموئل قرار دهد و این بازیکن هم گل تساوی استقلال را وارد دروازه میزبان کند.

در دقیقه 61 تلاش لوئیز برای گول زدن نیشیمورا داور ژاپنی و گرفتن پنالتی یک کارت زرد را برای او در پی داشت. دقیقه 63 فرهاد مجیدی تا آستانه فروپاشی دروازه الشباب پیش رفت اما آخرین ضربه را دروازه بان از مقابل دروازه برگشت داد. با گذشت زمان بازی الشباب بار دیگر حملاتش را افزایش داد و در دقیقه 69 ضربه ادگار روانه دروازه استقلال شد که رحمتی و در ادامه مدافعان آن را دفع کردند. در دقیقه 72 ضربه سر نکونام را مدافع الشباب به اوت فرستاد و همان ضربه اوت با ارسال خسرو حیدری بار دیگر بر روی سر نکونام نشست تا گل دوم استقلال به ثمر برسد.

در دقیقه 74 نیز فرزاد حاتمی جایگزین سیاوش اکبرپور در زمین شد. حاتمی در دقیقه 79 هم یک کارت زرد گرفت. در دقیقه 81 بازیکنان استقلال امید تنها نماینده باقی مانده فوتبال امارات را ناامید و خیال خودشان را برای بازی برگشت راحت کردند، زمانی که نفوذ پژمان منتظری درون محوطه جریمه و پاس او بعد از دو ضربه پیاپی مجتبی جباری و فرزاد حاتمی که به مدافعان الشباب برخورد کرد روی سر مجیدی قرار گرفت و این بازیکن گل سوم را درون دروازه حریف قرار داد.

بد از گل سوم استقلال، بازیکنان الشباب که دیگر چیزی برای دفاع نداشتند حملاتشان را افزایش دادند و در دقیقه 85 توسط ادگار به گل دوم رسیدند. اما باز هم بازیکنان استقلال بودند که به دنبال گل روانه دروازه الشباب شدند و اگر حضور ادگار روی خط دروازه این تیم و دفع توپ نبود ضربه سر حنیف عمران زاده در دقیقه 87 به گل چهارم استقلال تبدیل شده بود. با این حال تیر خلاص برای الشباب در راه بود پاس فرزاد حاتمی در پشت محوطه جریمه به خسرو حیدری رسید و او با ضربه ای مهارنشدنی نتیجه بازی را 4 بر 2 کرد تا استقلال برای بازی برگشت در تهران خیالی آسوده داشته باشد.

منبع: تسنیم