سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

قلم قرمز اسکولاری روی نام کاکا و رونالدینیو

سرمربی تیم ملی برزیل نام دو ستاره کهنه‌کار فوتبال کشورش را از فهرست بازیکنان سلسائو برای رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها خط زد.
کد خبر : ۱۱۲۲۴۸
 صراط لوئیز فیلیپه اسکولاری با کنار گذاشتن رونالدینیو و کاکا از جمع بازیکنانش برای حضور در رقابت‌‌های جام کنفدراسیون‌ها در ماه ژوئه، ترجیح داد مسئولیت بازیسازی را به بازیکنان جوانی همچون لوکاس مورا، فرد و اسکار بدهد.

نام ستارگان پیشین تیم‌های بارسلونا و میلان در شرایطی از جمع ملی‌پوشان برزیل خط خورده که دو هافبک همچون جادسون، بازیکن تیم سائوپائولو و برنارد، بازیکن تیم اتلتیکو مینیرو جای آنها را گرفته‌اند.

در فهرست بازیکنان دعوت شده از سوی «فیل بزرگ» به اردوی تیم ملی برزیل علاوه بر نیمار، فرد و اسکار نام بازیکنانی دیگری مانند هالک، مهاجم زنیت سن پترزبورگ روسیه و لیندرو دامیائو که برای تیم اینترناسیونال برزیل بازی می‌کند نیز به چشم می‌خورد.

رونالدینیو و کاکا اما تنها غایبان بزرگ تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون‌ها نخواهند بود. الکساندرپاتو، مهاجم پیشین میلان که برای کورینتیانس بازی می‌کند و رامیرز، هافبک چلسی نیز جایی در میان لیست اسکولاری ندارند.

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برزیل برای حضور در جام کنفدراسیون‌ها عبارتند از:

دروازه‌بانان: ژولیو سزار(کویینز پارک رنجرز)، جفرسون (بوتافوگو)، دیه‌گو کاوالیری (فلومیننزه)

مدافعان: دنیل آلوز(بارسلونا)، ژان (فلومیننزه)، مارسلو (رئال مادرید)، فیلیپه لوئیز (اتلتیکو مادرید)، تیاگو سیلوا (پاری‌سن‌ژرمن)، دانته (بایرن مونیخ)، داوید لوئیز (چلسی)، ره‌ور(اتلتیکو مینیرو)

هافبک‌ها: پائولینیو (کورینتیانس)، اسکار (چلسی)، هرنانس (لاتزیو)، لوئیز گوستاوو (بایرن مونیخ)، فرناندو (گرمیو)، جادسون(سائوپائولو)، برنارد(اتلتیکو مینیرو)

مهاجمان:نیمار (سانتوس)، لوکاس مورا (پاری‌سن‌ژرمن)، فرد( فلومیننزه)، هالک (زنیت)، لیندرو دامیائو (اینترناسیونال)

رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها 15 ژوئن (25خرداد) به میزبانی برزیل آغاز می‌شود و تیم ملی این کشور در نخستین بازی در پایتخت به مصاف ژاپن می‌رود. مردان اسکولاری 4 روز بعد به مصاف مکزیک می‌روند و در آخرین بازی خود که 22 ژوئن برگزار می‌شود به مصاف ایتالیا خواهند رفت.

منبع: تسنیم