پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱

فیلم هاشمی راچه کسی می‌سازد؟

با ورود آیت‌الله هاشمی به عرصه انتخابات، حالا گمانه‌زنی‌ها برای احتمال ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی بالا گرفته است. دو سال پیش صدرعاملی و تبریزی فیلم‌های او را ساختند.
کد خبر : ۱۱۱۶۸۸
صراط: با ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات و داغ شدن رقابت حالا ورود سینمایی‌ها به مرحله تبلیغات انتخاباتی پررنگ‌تر پیگیری خواهد شد.

8 سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دو فیلم تبلیغاتی خاص پا به عرصه انتخابات گذاشت.فیلم‌هایی که رسول صدرعاملی و کمال تبریزی آن‌ها را ساخته بودند.

در فیلم تبلیغاتی کمال تبریزی؛ آیت‌الله هاشمی نریشن مشهوری بر روی فیلمی که از او در خانه و میان خانواده و اطرافیانش گرفته شده بود می‌خواند. نریشنی که این قسمتش در رقابت‌های انتخاباتی آن سال فوق‌العاده مشهور شد:

"این روزها بچه‌ها مراعات مرا می‌کنند، این را از رفتار و گفتارشان می‌شود فهمید و از نگاهشان دیروز فاطمه مرا می‌پایید – فهمیدم – صدای او بی تابم می‌کند، خدایا من در مقابل گریه دیگران ناتوانم می‌دانم حرف‌های آنها چیست روز جمعه محسن نشست همه را گفت خبر داد می‌خواهند این بار هم حرمت شکنی کنند نگران بود گفت: چند دستگی‌ها بالا گرفته، هرکس حرفی دارد گفت: شما اگر بیایید با این همه تفرقه و تشتت چه می‌خواهید بکنید؟ گفتم: به همین دلیل شاید بیایم. گفت: مردم اوضاع را رصد می‌کنند و تصمیم گیری برایشان دشوار شده . حالش را درک می‌کنم. ولی می‌داند که آدمی از آن خویشتن نیست . خاطره ملاقات با امام در روزهای بسیار دور را برایش گفتم. درست مثل روزی که هم سن و سال محسن بودم که خدمت امام رفتم. بعضی‌ها از این جنس حرفها زدند و ایشان گفتند:همین‌هاست که وظیفه ما را سنگین می‌کن"

فیلمی که سرانجامش تصمیم آیت‌الله هاشمی برای ورود به عرصه انتخابات بود.این صحنه مشهوری از فیلم آیت‌الله هاشمی است که همسرش برای او ظرفی پر از هندوانه می‌اورد و با او در مورد حضور در انتخابات صحبت می‌:کرد.

منبع: تسنیم