سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

دلایل ابلهانه بودن رویکردآمریکاعلیه ایران

یک استاد دانشگاهی در اندونزی با اقامه سه دلیل، رویکرد آمریکایی‌ها در قبال ایران را ابلهانه دانسته است.
کد خبر : ۱۰۹۸۱۳
صراط: پروفسور رادنی شکسپیر، استاد دانشگاه «تریساکتی» اندونزی و از بنیان‌گذاران جنبش موسوم به «عدالت جهانی» در یادداشتی که برای پرس تی‌وی نگاشته است، رویکرد ایالات متحده نسبت به ایران را ابلهانه خواند.

اولین دلیلی که شکسپیر برای اثبات حماقت آمریکایی‌ها در خصوص ایران اقامه کرده این است که این کشور بدون داشتن سفارتخانه‌ای در تهران، مدعی است که از وضعیت ایران مطلع است. بدون داشتن یک منبع اولیه اطلاعات در خصوص ایران، اطلاعات آمریکایی‌ها در خصوص ایران نه‌تنها اشتباه است بلکه سی سال است که به‌روز نشده است.

دومین دلیلی که برای حماقت آمریکایی‌ها در قبال ایران در این یادداشت اقامه شده است، جایگزین کردن پیش‌داوری‌ها به‌جای تحلیل‌های عینی است. به این دلیل، آمریکایی‌ها حتی وقتی که اطلاعات واقعی از ایران دریافت می‌کنند، از آن غفلت کرده و قادر به درک این واقعیت نیستند که انقلاب اسلامی ایران دارای ریشه‌های عمیق بوده و جامعه ایران علی‌رغم تحریم‌ها در حال تبدیل به جامعه‌ای پیشرفته از منظر فن‌آوری است.

سومین دلیل بلاهت آمریکایی‌ها در قبال ایران آن است فکر می‌کنند تحریم می‌تواند برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کند. هیچ چیز نمی‌تواند این پیشرفت را متوقف کند. در کنار آن، کشورهای بیشتری در حال توافق با ایران هستند.

پروفسور شکسپیر در بخش دیگری از یادداشت خود اذعان کرده است که ایرانیان مردمی پرافتخار با تاریخ تمدنی هستند که به قرن‌ها قبل از توقف سر بریدن بومی‌ها در آمریکا بازمی‌گردد. با ایرانیان نمی‌توان به زبان قلدری سخن گفت.
منبع: فارس