سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

ترغیب سرمایه گزاران به خرید بیشتر نفت ،باعث افزایش بهای طلای سیاه در معاملات صبح روز پنجشنبه در بازار آسیا شد.
کد خبر : ۱۰۹۷۲۶
صراط:خبرگزاری فرانسه از سنگاپور با اعلام این خبر، افزود : در معاملات صبح پنجشنبه بازار آسیا ، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن (خرداد) با 11 سنت افزایش به 91 دلار و 14 سنت رسید .
نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با 20 سنت افزایش ، بشکه ای یکصد دلار و 15 سنت معامله شد.
این گزارش می افزاید: در پی انتشار آمار ناامید کننده از اقتصاد آمریکا و چین به عنوان نخستین مصرف کننده های نفت خام در جهان و نیز افزایش قابل توجه ذخیره نفت آمریکا ، بهای این ماده در بازار نیویورک به شدت کاهش یافت اما ترغیب سرمایه گزاران برای خرید بیشتر نیز خود به افزایش بهای طلای سیاه در بازار آسیا منجر شد.
ریک اسپونر، از موسسه کارگزاری سی. ام. سی. مارکت سیدنی : سرمایه گزاران نسبت به تعدیل تقاضا از سویی و افزایش سریع ذخایر نفتی آمریکا از سوی دیگر نگران هستند .
بنا بر اعلام وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 26 آوریل ( 6 اردیبهشت ماه ) به شش میلیون و 700 هزار بشکه رسیده است که این مقدار ، هشت برابر بیش از انتظار تحلیلگران بازار بود. همچنین این میزان از ذخایر ، بالاترین آن از سال 1982 میلادی که مقامات آمریکا به اعلام هفتگی ذخایر خود اقدام کردند ، محسوب می شود .
این گزارش حاکی است: آمار مربوط به کاهش ایجاد فرصت شغلی در بخش خصوصی در آمریکا و نیز کاهش فعالیت تولیدی این کشور در ماه آوریل از دلایل دیگر کاهش بهای نفت در روز گذشته ( چهارشنبه ) محسوب می شود .
این در حالی است که خروجی تولید در چین در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و این امر از کندی نسبی فعالیت اقتصادی در دومین اقتصاد دنیا حکایت دارد .
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود اضافه کرد: روز چهارشنبه در بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن با 2 دلار و 43 سنت کاهش به 91 دلار و سه سنت رسید.
در همین روز در بازار لندن ، نفت برنت دریای شمال با 2 دلار و 42 سنت کاهش به زیر یکصد دلار رسید و بشکه ای 99 دلار و 95 سنت معامله شد .
منبع: ایرنا
برچسب ها: آسیا نفت صراط