سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲

كشتی ايران از يمن هم كمتر است!

قهرمان پیشین كشتی جهان با انتقاد به ناكامی نماينده ايران در انتخابات هيات رئيسه آسيا گفت: وضعيت ديپلماسی كشتی ايران به جايی رسيده كه حتی زورش به كشتی كشور يمن هم نمی‌رسد!
کد خبر : ۱۰۹۴۵۴

صراط:   اكبر فلاح یكی از منتقدان جدی فدراسیون كشتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه بعد از ناكامی ابراهیم جوادی و اكبر میرروشن در انتخابات هیات رئیسه كشتی آسیا شاهد اظهار نظر برخی از اهالی فدراسیون بودیم كه این اتفاق را یك رویداد عادی و معمولی تلقی كردند و در نهایت این شكست را چندان جدی بزرگ جلوه ندادند.

وی تصریح كرد: چطور می‌شود كشتی ایران به عنوان یكی از سه قدرت كشتی جهان، نتواند در هیات رئیسه آسیا صاحب كرسی شود و این اتفاق را ساده تلقی كرد! متاسفانه كشورهای یمن و تایلند كه جایگاهی در كشتی آسیا ندارند، توانستند نماینده خود را به عضویت هیات رئیسه این قاره در آورند، اما كشتی ایران با این همه پیشینه و افتخار مغلوب این كشورها شد.

سرمربی پیشین تیم كشتی آزاد جوانان ایران به معیار انتخاب نمایندگان ایران در هیات رئیسه آسیا نیز اعتراض كرد و افزود: هنوز مشخص نیست نمایندگان ایران كه راهی این قبیل نشست‌های انتخاباتی می‌شوند با چه معیار و مشخصه‌ای و از سوی چه كسی انتخاب می‌شوند؟ ضمن احترام به ابراهیم جوادی و میر روشن،‌ باید عنوان كنم انتخاب نمایندگان ایران باید طوری صورت بگیرد كه نه تنها اختلافی بین آنها ایجاد نشود، بلكه همه چیز با شفافیت و وضوح برای اهالی كشتی آشكار باشد.

فلاح ادامه داد: طبیعی است زمانی كه این دو نماینده همدیگر را قبول ندارند و با نامه نگاری و اظهار نظرهای مختلف همدیگر را محكوم می‌كردند، كنفدراسیون كشتی آسیا هم از این اختلافات مطلع شده و عطای انتخاب هر كدام از آنان را به لقایشان بخشیده است. باور كنید متولیان كشتی آسیا هم به اختلافات كنونی ما واقف هستند و همچنان باید چوب همین پنهان كاری‌ها و اختلافات درونی را بخوریم.

وی با اشاره به مدیریت ضعیف فدراسیون كشتی و در هم ریختگی سیستم اجرایی آن اظهار داشت: متاسفانه مدتهاست با سرپرستی حجت‌الله خطیب در فدراسیون كشتی، شاهد نوعی بی‌برنامگی و سیستم باری به هر جهت هستیم. پیش از این امیدوار بودیم با برگزاری نشست مجمع عمومی فدراسیون كشتی و انتخاب رئیس قانونی به جای سرپرست، مشكلات به حداقل برسد،‌ اما انگار با وضعیتی كه در ورزش ایران پیش آمده، فعلا خبری از برگزاری انتخابات و پایان مشكلات حاشیه‌ای كشتی نیست.

سرمربی پیشین تیم كشتی آزاد جوانان ایران در پایان گفت: جامعه كشتی از شخص وزیر ورزش انتظار دارد كه هر چه سریعتر به این نابسامانی‌ها رسیدگی كند، چرا كه ورزش اول ایران حال و روز خوشی ندارد و هر روز شاهد از میدان به در رفتن ملی پوشان و مربیان كهنه كار این رشته هستیم.

  نشست انتخابات هیات رئیسه كنفدراسیون كشتی آسیا چندی پیش در دهلی نو برگزار شد كه در نهایت ابراهیم جوادی به عنوان نماینده قانونی فدراسیون و اكبر میر روشن به عنوان نماینده مستقل نتوانستند به آرای لازم جهت عضویت در هیات رئیسه دست یابند.

منبع: مهر