سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

پاسخ صالحی به ادعای پلیس کانادا

وزیر خارجه کشورمان گفت: ادعاهای کانادا علیه جمهوری اسلامی خنده‌دارترین خبری است که تا الان شنیده‌ام و نسبت دادن القاعده به ایران بسیار مفتضحانه است.
کد خبر : ۱۰۷۶۸۹
صراط: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا خبر مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در 31 اردیبهشت ماه  صحت دارد یا خیر؟ گفت : بنده در مورد زمان مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعی ندارم و این سوال را باید از علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس اطلاع یافت.


وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس کانادا امروز صبح اعلام کرده بود که از بروز حادثه ای بزرگ جلوگیری کرده و ادعا کرده کسانی که در این حادثه دست داشتند نزدیک به گروه القاعده در ایران بودند اظهار داشت: این خنده‌دار ترین خبری است که من تا الان شنیده ام و نسبت القاعده به ایران بسیار مفتضحانه  است و باید به عقلانیت مسئولین کانادایی مراجعه کرد .


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای غرب در مورد اینکه ایران به سوریه سلاح ارسال می‌کند افزود: غربی‌ها برای تامین منافع خودشان چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند ایران یکی از کشورهای است که همواره برای صلح و ثبات کوشش‌های فراوانی کرده ولی همچنان هجمه های علیه ایران وارد می‌شود چرا که خود غرب و مراکز امنیتی و سازمان های جاسوسی آنها گروه های تروریستی القاعده را به وجود آورده اند. 


صالحی با بیان اینکه سلاح‌های که از سوی این گروه های تروریسی در سوریه صدای رژیم صهیونیستی را در آورده است افزود: سلاح های که توسط گروه های تروریستی در سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب شده تا صدای رژیم صهیونیستی را نیز در بیاورد که مبادا این سلاح های خطرناک که در سوریه به کار برده می‌شود علیه آنها نیز به کار گرفته شود.


وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای وزیر خارجه امریکا و انگلیس برای تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی ها همواره اعلام می‌کنند که آمادگی تعامل با ایران را دارند و ما هم اعلام کردیم که آمادگی مذاکره باغرب را داشته چرا که ایران کشوری است که همواره براساس اصول منطقی سیاست خارجه خود پیش رفته است.


وی ادامه است: ما همواره اعلام کردیم که آماده مذاکرات با غربی ها هستیم ولی طرف غربی در آلماتی 2 هنوز به وعده خود عمل نکرده است. چرا که قرار بود اشتون با جلیلی تماس بگیرد و رایزنی‌های با وزرای خارجه در این خصوص داشته باشد که تا به الان هنوز به وعده های خود عمل نکرده اند. لذا این موضوع باعث می‌شود تا اعتماد سازی صورت نگیرد و هر وقت که آنها وعده داده اند این وعده را فراموش کنند.


صالحی خاطر نشان کرد: بنده هنوز معتقدم سال 92 سال سرنوشت سازی خواهد بود و فصل جدیدی آغاز خواهد شد و غرب چاره ای جز تعامل با ایران ندارد و امیدوارم آنها روند مثبتی را در پیش بگیرند.
منبع: تسنیم