پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

هنوز فشنگ به تیم ملی نرسیده است!

در حالی که پیش از این اعلام شده بود تا پایان فروردین فشنگ به اردوی تیم ملی خواهد رسید، این بار رییس فدراسیون تیراندازی عنوان کرد که وزارت دفاع قول داده است واردات فشنگ تا چند روز آینده انجام شود.
کد خبر : ۱۰۷۶۳۵

 صراط: مهدی هاشمی درباره این که قرار بود تا پایان فروردین فشنگ به اردوی تیم ملی ایران برسد آیا چنین اقدامی صورت گرفته است؟ گفت: ما دیداری را با مسوولان وزارت دفاع داشتیم و آن ها گفته اند که تا چند روز آینده و پیش از 10 اردیبهشت مشکل فشنگ برطرف خواهد شد. ما هم امیدواریم که این موضوع برطرف شود.

وی اظهار کرد: برای برگزاری مسابقات آسیایی تهران مشکلی نداریم چون کشورهایی که به این مسابقات می آیند مهمات هم با خود می آورند و وزارت دفاع هم برای تامین فشنگ ملی پوشان ایران در این مسابقات قول واردات فشنگ را داده است.

هاشمی در ادامه درباره کاهش تعداد نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مونیخ به دلیل مشکلات مالی اظهار کرد: در جلسه ای که هفته گذشته با وزیر داشتیم توضیحات تکمیلی را درباره وضعیت فدراسیون ارائه دادیم و با این شرایط فکر می کنم که مشکلات کاهش پیدا کند. البته مجموعه ورزش کشور دچار مشکلات مالی است که امیدواریم دولت نسبت به ورزش توجه ویژه ای داشته باشد چون ورزش از نظر روحی و روانی در جامعه نشاط می‌آورد.

رییس فدراسیون تیراندازی و نماینده مردم تهران در مجلس ، به تصویب ردیف بودجه ورزش در کمیته تلفیق اشاره کرد و گفت: اگر این بودجه در صحن مجلس هم مصوب شود، می تواند کمک خوبی برای ورزش باشد. همچنین در این کمیسیون پیشنهاد شد که برای هر بطری یا هر قوطی نوشابه خارجی 20 درصد و برای نوشابه داخلی 15 درصد از قیمت عرضه برای بخش ورزش و بهداشت منظور شود که بر این اساس این سود بین وزارت ورزش و وزارت بهداشت تقسیم خواهد شد و می تواند رقم خوبی برای کمک به هزینه های این دو بخش باشد.

وی درباره شرایط تیم ملی اهداف پروازی هم اظهار کرد: ما مجبور هستیم که با توجه به حداقل ها به اولویت ها بپردازیم و طبیعی است که با توجه به این موضوع افرادی که در بخش قهرمانی شانس بیشتری دارند در اولویت قرار می گیرند. به همین دلیل این بحث به عنوان یک تدبیر و استراتژی از سوی فدراسیون مدنظر قرار دارد.

هاشمی در خصوص کنار گذاشتن ابراهیم برخورداری ، تیرانداز المپیکی از لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مونیخ گفت: توجه ویژه ما به المپیکی ها بوده و خواهد بود اما به دنبال رشد تیم و دستاوردهای مورد انتظار هم هستیم در نتیجه اگر این افراد نتوانند روند رو به رشد خود را طی کنند یا به تعبیری درجا بزنند طبیعی است که از لیست کنار گذاشته می شوند. بازیکنان باید امتیازات مورد نظر برای حضور در مسابقات برون مرزی را کسب کنند که البته رکوردها یک بخش از این امتیازات است. ما در حال حاضر تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان ما با توجه برنامه ریزی که شده ، توانسته اند رشد خوبی هم داشته باشند و باید حداکثر تجربه هم کسب کنند. اگر قرار باشد که تنها المپیکی ها به مسابقات اعزام شوند دیگر نفرات جدید نمی توانند تجربه ای کسب کنند در نتیجه با در نظر گرفتن ابعاد و شاخص های مختلف و با توجه به محدودیت های مالی چنین تصیم گیری هایی انجام می شود.

وی ادامه داد: نمی گویم که برخورداری در اولویت ما نبوده است اما باید فرصت را به دیگران هم داد تا هم کسب تجربه ای برای آنها باشد و هم امکان سنجش تیراندازان ایجاد شود. البته در برخی موارد نیز تیراندازان با هزینه شخصی خود به مسابقات می روند و تنها مجوز و حق نمایندگی ایران به آن ها داده می شود.

رییس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: امیدوارم از نظر تامین منابع، وضع فدراسیون بهتر شود که بتوانیم اعزام های گسترده تری داشته باشیم تا ضمن آن که المپیکی ها و قهرمانان در مسابقات برون مرزی تجربه خود را تکمیل می کنند فرصتی ایجاد شود تا نفرات جدید هم بتوانند کسب تجربه کنند.

منبع: ایسنا