جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
کودک امروز در سيطره سکولاريسم داخلي و خارجي

دست ،جیغ ،هورا ؛آرایش و اطوارِ سبُک،سهم بچه‌ها از سیما

داستان‌هاي پند آموز در رسانه ملي ديگر جاي خود را به لوده بازي و حرکات موزون مجريان و بازيگران کودک داده است وهمين رفتارها سبب مي‌شود که کودک امروز به شادي کاذب عادت کند.....
کد خبر : ۱۰۷۳۲۰
صراط:رسانه به عنوان يکي از تاثيرگذارترين مولفه‌های امروز بشري همواره در عصر حاضر داراي جايگاه ويژه‌اي بوده است. اين بديهي است که کار هر رسانه ارسال پيام است. هر رسانه‌اي براي ارسال پيام خود برنامه ريزي‌هاي لازم را انجام مي‌دهد و رسانه‌اي موفق تر است که پيامي که در نظر دارد را به ساده ترين شکل ممکن و با هدف‌گذاري مشخص به مخاطب عرضه کند. اما در اين ميان سينما و تلويزيون ايران همواره پيام‌هايي را به مخاطبان خود ارسال کرده‌اند که با هدفگذاري اوليه آن مغاير بوده است. 

در اين ميان شايد اين کودکان و آينده سازان فردا باشند که در هجمه بي‌امان اطلاعات درحق آنان اجحاف شده است. رسانه ملي در اين ميان برنامه‌هاي متعددي تهيه و پخش نموده است وحتي شبکه‌اي نيز به نام شبکه پويا نمايي براي کودکان راه‌اندازي شده است، اما با نگاهي ساده و تجزيه وتحليل پيام‌هايي که از طريق برنامه‌هاي کودک سيما منتقل مي‌شود، به وضوح متوجه خواهيم شد که يا کودکان به عنوان مخاطب نهايي اين آثار شناخته نمي‌شوند يا اينکه آنقدر مکاتب انحرافي در اين آثار رخنه کرده است که کودک امروز به موش آزمايشگاهي براي تزريق هزاران فکر انحرافي تبديل مي‌شود.
 
کودک امروز از يک سو در معرض پيام‌هاي برنامه‌ريزي شده غرب است که سبک زندگي غربي با شاخصه باربي‌گري که جز فحشا و ابتذال سرمنزلي ندارد را تبليغ مي‌کند و از سوي ديگر در معرض برنامه‌هاي التقاطي و پيام‌هاي ناهماهنگ داخلي قرار دارد که با توجه به ذهن فعال کودکان امروز اثري متاسفانه نامطلوب در آنان مي‌گذارد. 

مسئله تبليغات بي حد و حصر غرب در اين زمينه شايد تا حدودي غير قابل کنترل باشد و به قول معروف حرجي بر آن نيست، اما در مورد توليدات داخلي که محصول کمپاني رسانه ملي است چه بايد گفت؟ شايد با مثال بتوان به طور ملموس تر عمق فاجعه را در رسانه ملي در اين زمينه مشاهده کرد.
«آب پريا» سريالي بود که در نوروز سال ۹۲ به عنوان هديه نوروزي رسانه ملي به کودکان تقديم شد. 

مرضيه برومند کارگردان نام آشناي اين سريال سعي داشت با ورود به موضوع طبيعت و تخريب محيط زيست تا حدودي در اين زمينه دين خود را به نعمات زيباي خداوند ادا کند، اما ساختار شل و وارفته داستان، آرايش‌هاي زشت و زننده زنان بازيگر که با عنوان و شخصيت « پري» در اين قصه بازي مي‌کردند و در کل نوع رفتار اين بازيگران همه و همه بيش از اينکه به کودک امروز ياد بدهد که به طبيعت احترام بگذارد بيشتر رفتار و طرز پوششي را به کودک ياد مي‌داد که در اکثر جوامع اين طرز پوشش و آرايش متعلق به زنان بدکاره و هرزه است؟! 

از سوي ديگر با حضور مجريان کودک جديد که با عنوان «خاله» و « عمو» معرفي مي‌شوند نوع جديدي از برنامه‌هاي تلويزيوني ايجاد شده است که شاخصه آن آهنگ‌هاي غنايي و رفتارهاي پرخاشگرانه با نام شادي است. ديگر در رسانه ملي لفظ « دست و جيغ و هورا ...» براي تشويق و تمجيد به عنوان يک رفتار و واکنش طبيعي تلقي مي‌شود. 

توليدات شبکه کودک از ويژگيهاي گوناگوني برخوردار است که در اين ميان تبعيت از مکتب «اپيکوريسم»(لذت طلبي افراطي) به عنوان مروج مکتبي که از هزاره‌هاي پيشين لذت طلبي افراطي و در دوران جديد سکولاريسم را در دستور کار خود قرار داده است، بيش از ديگر ويژگي‌ها خودنمايي مي‌کند. اپيکوريسم به عنوان تجلي مکتبي که در دوران رنسانس به تقابل با دين به عنوان يکي از عوامل ضدلذت و ضدکاميابي بشر پرداخته با يادآوري سختيها و رياضتهايي که کليسا در دوران قرون وسطي به نام دين و شريعت بر مردم تحميل نموده بود، بيرق جدايي دين از سياست را برداشته و سکولاريسم را در ميان جامعه مسيحي و به تبع تمام جامعه بشري جا انداخت. 

داستان‌هاي پند آموز در رسانه ملي ديگر جاي خود را به لوده بازي و حرکات موزون مجريان و بازيگران کودک داده است وهمين رفتارها سبب مي‌شود که کودک امروز به شادي کاذب عادت کند و کم کم به مرور زمان اين عادت به رفتاري در فرد تبديل مي‌شود که تصحيح آن در سنين بالا بسيار دشوار است. 

کادرسازي و توجه به تربيت نيروي انساني آگاه به ارزشها، اهداف و انگاره‌هاي هر پديده‌اي ازجمله انقلاب ازجمله ضروري ترين ابزارهاي بقا، استمرار و رشد آن پديده است. انقلاب اسلامي ايران به عنوان پديده‌اي بي‌بديل در دورانهاي گوناگون تاريخي به يقين مستثني از اين قاعده نيست. کادر سازي ابزاريست که به طور ويژه در دوران صدراسلام مورد عنايت شخص رسول‌الله بوده است. پيامبر اکرم(ص) در مدت ۱۳ سال زندگي در شهر مکه هسته اصلي اسلام را تربيت نمود. آن عده‌اي که شايد هنگام مهاجرت به مدينه حدود هزار نفر بودند، عده‌اي بودند که با روح اسلام آشنا و تربيتشان هم تربيت اسلامي بود. در واقع بايد گفت يکي از اساسي ترين عوامل موفقيت دين مبين اسلام نيز همين موضوع بوده است. 

باعنايت به همين موضوع و به تبعيت از الگوي رسول‌الله در صدر اسلام، جمهوري اسلامي ايران نيز به عنوان حکومتي ايدئولوژيک که داعيه ترويج ارزشهاي متعالي را دارد از سياست «دولت حداکثر» بهره برده و در قالب همين سيستم سياستگذاري نموده است. در مجموع اگر سياستگذاري درحوزه فرهنگ را به دو الگوي مبتني بر «دولت حداقل»( سياستهاي مبتني بر باور «خودساختگي فرهنگ») و «دولت حداکثر»(سياستهاي مبتني بر باور «برساختگي فرهنگ» ) تقسيم نماييم جمهوري اسلامي ايران به فراخور ظرفيتهاي بي بديل خود در مدلسازي «اجتماع متعالي»براي جوامع گوناگون از مدل دوم بهره برده است. 

رسانه ملي به عنوان اصلي ترين و در عين حال تاثيرگذارترين متولي در امر القاي فرهنگ اسلامي-ايراني چنديست که اقدام به تاسيس شبکه‌اي انحصاري براي تربيت نسل آينده که قرار است کادر آينده نظام اسلامي را تشکيل دهند نموده است. رصد گذراي برنامه‌هاي شبکه کودک در طول اين دوران به خوبي گوياي آنست که برنامه‌هاي ساخته شده چندان ارتباطي با آرمان و اهداف انقلاب اسلامي نداشته و در بسياري مواقع حتي جهتي مغاير با اهداف انقلاب اسلامي را مي‌پيمايند. توليدات اين شبکه از ويژگيهاي گوناگوني برخوردارند که در اين ميان تبعيت از مکتب «اپيکوريسم» به عنوان مروج مکتبي که از هزاره‌هاي پيشين لذت طلبي افراطي را در دستور کار خود قرار داده است بيش از ديگر ويژگي‌ها خودنمايي مي‌کند. 

نکته‌اي که در پايان بايد بدان اشاره نمود آنست که رسانه ملي به عنوان اصلي‌ترين کارگزار در نهادينه نمودن فرهنگ متعالي اسلامي در ميان نسل آينده کشور توجه و دقت چنداني را در تربيت نسلي که قرار است بار آرمانهاي انقلاب را بر دوش بکشد مبذول نداشته است. نگاهي گذرا به برنامه‌هاي شبکه کودک به عنوان شبکه اختصاصي نسل آينده کشور به خوبي گوياي آنست که اساسا برنامه سازان رسالتي جز خوش گذشتن ايام کودکي کودکان و نوجوانان آن هم به‌وسيله ابزارهاي گوناگوني نظير رقص، آواز و . . . را براي خود قايل نبوده و به هيچ عنوان به آينده نسلي که در پاي تلويزيون شخصيت اجتماعي و به تبع نقش اجتماعي اش در جامعه، جهت مي‌گيرد توجه نکرده‌اند. 

نتيجه توجه به لذت‌طلبي و خوش‌گذراندن ايام همانگونه که از برخي محورهاي کلام اپيکور نيز قابل رويت است و تجربه غرب به خوبي نشان مي‌دهد تقابل با دين، شريعت و خروج اسلام از سپهر سياست خواهد بود و بعيد نيست که خروجي برنامه‌هاي امروزين شبکه کودک نسلي باشند که به سکولاريسم بيش از نظريه پردازان غربي اعتقاد دارند!
نظرات بینندگان
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۱۶
۳۹۴
صراط جان بی خیال شو همین ما بچه های دهه 60 رو عصبی و نسل سانسور زده بار آوردید و از بچگی بهمون یاد دادین که به جای سربلندی کشورمون قلکهای زرد و قرمز رو برای فلسطینیها پر کنیم بستون نبود که حالا هم دارین به این کارها ادامه میدین؟
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محسن جان!
من هم دهه شصتی هستم
ما دهه شصتی ها عصبی تریم یا دهه هشتاد و نودی ها؟
یا باید سانسور وجود داشته باشد یا هرزگی و خیانت و ... (البته در مورد سانسور سیاسی من هم مخالفم)
قلک شکستن ها برای دیگران، ما را مرد تر و آدم تر می کرد. برای ما مفیدتر بود تا دیگران.
لطفا کمی به خودخواهی نسل جدید و حتی خودخواهی های امروزی خودمان دقت کنید.
بچه ای که لذت گرا بار بیاد، همه چیز را در آینده حاضر است فدای خود کند: خانواده ، والدین، همسر ، همشهریان و حتی کشورش را
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا معلم معلومه که بچه های الان خیلی از ما وضعشون بهتره. چون همین برنامه های به قول صراط جیغ وهورا خیلی بهتر از برنامه های اون موقع هست که شادترینش تصاویر قتل عام مردم بوسنی توسط صربها بود.
سينيا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
معلم جان كجا درس ميدي؟؟؟

محله بعضيا؟؟؟
گروه5
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
معلم جان میدونی فرق خیار با بادمجان چیست؟
نظر میدی
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محسن منم متولد اخر دهه شصتم
ولی اخر مردونگی و ادبم...
ولی بچه های امروز چی فقط فکر...
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما دهه پنجاه هستیم.زمان ما هم می گفتند بچه های بعد از انقلاب لوس و به درد نخورن.نسل قبل ما هم اینجور حرفهارو به ما می گفتند.مثل اینکه این قضیه نسل به نسل میچرخه.پس جدی نگیریم.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
معلم گرامی سلام و درود .
از این دوستان توقع نداشته باش .
اینها تنبلهای کلاسند .
شاگرد اولا فهمیدند چی گفتی . عالی بود . دمت گرم ....
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
"لطفا کمی به خودخواهی نسل جدید و حتی خودخواهی های امروزی خودمان دقت کنید"

درود بر شما معلم عزيز هرچه فرموديد حقيقته
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
داش علی اون کلمه ای که به کار بردی خیلی بدآموزی داره عوضش کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اتفاقا بچه های دهه شصت خیلی هم اوضاعشون مناسب بود نسبت به ما متولدین نیمه دوم پنجاه . بعد از جنگ برنامه ها شادتر و متنوع تر شد . باز این شصتی ها شروع کردند به تحریف تاریخ و مظلوم نمایی . اه اه اه
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مسائل شخصیتون رو لطفا ذکر نکنید...
حالا اگه شما خدایی نکرده عصبی و سانسور شده هستید ..
التماس دعاتون میکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ربطی نداره دهه چندی
مهم اینه که ادم باشی
در ضمن برنامه ها الان به نظرم برا بچه ها مناسب تره
برنامه های خوبی برای ما پخش نشد
پینوکیو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینجا یکی از مردونگی و ادب خودش گفته که همش تو کامنتاش تهمت میزنه تهدید میکنه یا به نورای بیچاره فحش میده واقعا" اینا آخر سنگ پا هستند به خدا !!!!!!!!!!!!
سانسوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درود بر محسن
ایراندوووووست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۹
۲۵
بچه هام خیلی از این سبک برنامه ها دوست ندارن.....
جز پورنگ و امیر محمد...بقیه خیلی لوس وننرن
ارسطو عامل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دختر همسایه :

بلـــــــــــــــــــــــــــــــــــه

دست و هورای بلند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۹
۱۵
سلام بر حاجي صراط گيريلف

خدايي بچه ها رو بذار متعادل بار بيان، بابا بچه علاوه بر خدا و قرآن و پيغمبر شعر ميخواد، بازي ميخواد، آهنگ ميخواد ....

بابا 2 نسل رو با اون برنامه ها خواستيد پرورش بديد نتيجه شو داريم ميبينيم، يه سري بزن تو خيابونا ببين چقد نتيجه ي عكس داده!

زمون شاه با اينكه برنامه هامون (البته بقول شما ) اسلامي نبود اما مردم اعتقاداتشون رو حفظ ميكردن! چون اعتدال تا حدي رعايت ميشد
گروه5
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شیر مادرت ماست
یعنی حلال
دمت ایستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
گروه 5 واقعاکه سیب زمینی هستی
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
گروه 5 فارسی صحبت کن ببینیم چی میگی
پینوکیو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هزار تا احسنت به تو که درسته ناشناسی حرف اصلی رو زدی شیرت حلال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶۸۸
۴۲
صراط از اینکه به همه چیز به دید منفی نگاه می کنی و به زمین و زمان گیر می دید ازت حالم به هم می خوره
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراطم ازتو حالش بهم میخوره بیخود میکنی میای تو سایت
پینوکیو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این داش علی دهه شصتی بچه ها ببینین چه مودبو مردونست !!!!!!!!!!!!!!!!!
ماهور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۸۹
۱۹
در لودگي برنامه كودك صدا و سيما شك نكن
اينو خوب اومدي
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مریض شدی ماهور!!!
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ماهور هزار تا مثبت ...
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ماهور چه عجب یه نظر معقول تو عمرت دادی
پینوکیو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب آخر ادب و مردونگی این برنامه برا سن شما ساخته نشده برا سنین کودک و خردساله !!!میشینی نگاه میکنی ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۶
۲۷
پیشنهاد می دم حاج منصور و حدادیان و... بیان برا بچه ها برنامه اجرا کنند
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مزه نریز با مزه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منم با حدادیان موافق نیستم حرفای ناجور خیلی میزنه ول کن بابا بچه ها به قول صراط رقاص بشن بهتره لات بشن
ملیحه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۹۵
۱۱
به قول دوستی ما که با پسرشجاع و میتی کمان بزرگ شدیم شدیم این ........ وای بحال این امروزیا که دارن با این دلقکها بزرگ میشن خدا به نسل بعدمون رحم کنه حقشونه که خنده بازاریا مسخرشون کنن......... یه برنامه ببینید!!!!!!!!!!!!!!
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
البته شما خانوم تشریف داری وهمون خاله شادونه واست بهتره و قطعا هیچ فرقی نمیکرد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶۹
۶
کودکی ما دهه 60 ها که فانی شد نه برنامه درست وحسابی ونه تفریح عالی- با این روشی که در صدا وسیما پیش گرفتن خدا آخر وعاقبت ما رو به خیر کنه- چون فکر نکنم کودکی پای برنامه های صدا وسیما بنشینه -ماهواره خوبتره؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اینها که گفتی مال دهه پنجاهیها بود . نیمه دوم شصت خیلی هم دوره کودکی خوبی داشتند .
زیبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۰۶
۴۲
صراط چقدرکوتاه فکری متاسفم برات.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱
۰
چرابرنامه های عروسکی بجای خاله وعموهاتولیدنمی شود؟چون سودفراوان تهیه کننده بامتریالکمترویک مجری بالای 600 میلیون تومان برآوردمیشودبرای همین درتصدی تاسف بارضرغامی تمام برنامه هامجری محوروتمام تهیه کنندگان ازآشنایان ایشان هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۶
۱۶
طالبان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۹
۲۳
صراط خداخيرت بده بعضي تيترهاتون"جانا سخن اززبان ما ميگوييه"،دوستان توجه داشته باشند سبكسريوجيغ وويغ خاله ها وكاراي لغوعموها(مثل صداهاوحركاتي كه توخنده بازارمسخره ميشن:-)) مدنظره نه رنگ ولعاب وشعروقصه هاي كودكانه كه قطعاهم جذابه هم واسه شادي لازم،چراسريع جبهه ميگيرين؟!
نصیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷
۱۴
بابا: پسرم برنامه خاله شاهدونه شروع شد بیا ببینیم!
پسر: بابا چرا اینقدر نزدیک تلویزیونی!
مادر با چشم غره: شهرام جان(اسم بابا) تو که اخبار می دیدی فقط!
نتیجه: این خاله ها برای بابای بچه ها بزک شده و برنامه تهیه می کنند.
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نصیر خیلی قشنگ گفتی کلی خندیدم
...
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برو بابا ملت اینقد چشم و گوششون پر هست که به اون تو 50 من لباس خیره نشن
داش علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۲۲۲
خاله شادونه فقط کم مونده......
به بهانه برنامه کودک فردا میان.......
پینوکیو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این برنامه برای تو ساخته نشده غول بیابونی برا بچه های کودک و خردساله !! ضمنا" برنامه سازها خبر از چشم های هیز بعضی از مردها خبر ندارند مگرنه به قول دوست بالاییمون میگفتند حاج منصور و حداد بیان برنامه اجرا کنند تا شما حالت بد نشه پای تلوزیون یهو !!!!!
رها١٢١
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۱
صراط جان نگران تأثير اين برنامه هاي ناهنجار نباش چون نميتونه تأثير گذار باشه.
بالاخره بايد كسي تلويزيون ضرغامي رو ببينه كه تأثير داشته باشه....
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۸
متاسفانه صدا و سیما راه درستی رو در پیش نگرفته . تو فیلم و سریالها مردم رو به ابتذال . اسراف و تبذیر . بد حجابی . تجمل گرایی و .... تشویق میکنه .
بچه ها رو هم به بهانه خنده و شادی و به زبان خودشون نشونه گرفته .... برای مسئولین صدا و سیما متاسفم .
کسی با خنده وشادی مخالف نیست . کسی با تفریح مخالف نیست . ولی اینها دیگه شورشو از مزه بردن ....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۴
۳
دوستـــــــــان دوستـــــــــــــــــان ...
بزرگ شوید.

شما را چه شده که کار و بار خود را به سویی رها کرده و برنامه کودک نگاه می کنید.
برنامه کودک برای کودک است نه برای شما.
عشوه ها و جیغ و هورا های خاله ها و عمو ها برای کودکان معنا و مفهومی جز مهربانی ندارند و جای دعوا و مرافعه های امروزه ما در خانه را برای آنها پر می کنند.

شما را به خدا پای برنامه کودک ننشینید.یاحق.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۲
چطوره شما خالی بندا برنامه کودک بسازید آقای قاسمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۲
سلام .
چرا عموپورنگ را انداختن بیرون به جاش عمو محمود شهریاری آوردن برای بچه ها برنامه اجرا کنه ؟
به نظرم واسه برنامه عمو قناد هم دندون تیز کرده !
مسافر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۲
حالم بد میشه وقتی میبینم بعضیا ...بگذریم توروخدا چشمامونو خوب باز کنیم ببینیم چی داره سرمون میاد این اون چیزی که خدامون میخاد بس دیگه یه عده عادت کردن تا کسی حرفی زده سریع جبهه بگیرن
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۳۳
۴۴
درود
صراط بیخیال بچه که بودیم وسط کارتون اذان میدادن ما هم که بچه بودیم فقط فوحش میدادیم
عصبانی بودن و فشار ناشی از اون اذان نمیتونه اثری درما نذاشته باشه
جمهوری اسلامه شادی که نداره اگه هم باشه باید جهت سیاسی داشته باشه
حالا دوتا سوت و دست چی داره که اینقدر بهت بر خورده
دیدی در پی دیکته کردن عقاید هستی
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حسن برات متاسفم .
به خدا عقل هم خوب چیزیه
امیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این نظر شماست. ولی اون زمان اذان که میشد ما بلند میشدیم نمازمون رو میخوندیم. نقش خانواده رو بیخیال شدی حسن آقا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۲
طبق تحقیقات انجام شده این آهنگ ها بر روی روان بچه ها تاثیرات منفی میذاره.
البته بعضی موسیقی هاش واقعا خوبه ولی بعضی هاش تنده و ضررهای جبران ناپذیر داره.
دوستانی که معتقدند این موسیقی ها برای شادی خوبه میشه بگن دلیلشون برای مصرف نکردن مواد مخدر چیه؟؟
مصرف کنین مشتری میشین!!
چون با نظر شما که مبنی بر تعطیلی عقل و استدلال بخاطر دل و احساس تون هست مواد مخدر رو قطعا باید قبول داشته باشین!
سبک اجرای مجری های قدیم قطعا برای بچه ها جذاب نبود و نیاز به تحول داشت اما باز هم تحولی که صرفا جذب بچه ها به هر قیمتی نباشه.
با توجه به اینکه کلا سرو کارم با بچه ها زیاده تاثیر کارتون های الآن روی بچه ها رو شخصا زیاد دیدم و به عینه زود جوش و خشن شدنشون رو حس کردم.
حالا میخوان دوستان بیان بگن نه!
من میگم والله دیدم!
نمیتونم به زور بگم قبول بکنن.اما با توجه به رشته تحصیلیم زیاد راجع به اینا حرف میزنیم نظر همه ی اساتید ما اینه که خدا باید آخرو عاقبت این نسل رو با این برنامه ها به خیر بگذرونه!
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس گرامی . سلام و تشکر . بنده هم با توجه به رشته و فعالیتم دقیقا نظر شما را تایید میکنم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۲۶
۳
داش علی اگه مردت میگن زنگ آخر واستا جلوی در ..............
بشین ببینیم بابا حال نداریم
من که می دونم این داش علی کار خود شما صراتی هاست
فریاد
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۱۶
بابا بی خیال!!!
میخوایین به جای این چیزا راجب فلسطینی ها و دژمن و آمریکا بگن!!