صادقی افزود: این پروژه شامل روکش باند، افزایش عرض باند جهت نشست و برخاست ایرباس 380 و سایر هواپیماهای پهن پیکر و لایتینگ(روشنایی باند) است.
وی با اشاره به موقعیت ویژه این فرودگاه، نزدیکی به مرز شرق کشور و تعدد پروازهای عبوری از فضای کشور و فرودگاه بینالمللی زاهدان، فعال کردن باند دوم جهت سوخترسانی به این پروازها را ضروری دانست.
به گفته صادقی با اجرای این پروژه، فرودگاه بینالمللی زاهدان پس از فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) دومین فرودگاهی خواهد بود که پذیرای هواپیمای ایرباس 380 میشود که این امر برای منطقه و شرکت فرودگاههای کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه بزرگ را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه در صورت همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و تخصیص 50 درصد از اعتبار لازم، انجام میشود.
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاههای کشور گفت: امسال، سال شروع پروژههای بزرگ در فرودگاه بینالمللی زاهدان است.
وی اظهار کرد: مطالعات طراحی فاز اول و دوم احداث برج مراقبت، تکنیکال بلاک، ساختمان اداری و ترمینال بینالمللی فرودگاه زاهدان نیز در حال اتمام است.
فرودگاه بینالمللی زاهدان نزدیکترین فرودگاه به مرزهای شرقی کشور، دارای دو باند است که باند دوم آن بهعلت عرض کم و نامناسب بودن آسفالت و نبود روشنایی غیر عملیاتی است.