سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹

گزارش‌فدراسیون‌جهانی‌ازتیم‌بسکتبال‌جوانان

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به شرایط تیم ملی جوانان ایران و حضور این تیم در جام جهانی پرداخته است.
کد خبر : ۱۰۵۱۵۵
صراط:با اعلام برنامه‌های تیم ملی جوانان برای حضور در جام جهانی زیر 19 سال جمهوری چک، وب سایت فدراسیون جهانی بسکتبال(FIBA) در گزارشی به وضعیت جوانان ایران پرداخته است. فدراسیون جهانی که به تجربه،‌ اعتماد به نفس و انگیزه جوانان ایران برای حضور در جام جهانی تاکید کرده در گزارش خود آورده است:

شاید خیلی‌ها فکر کنند که این سومین حضور ایران در جام جهانی جوانان است اما باید گفت که آسیایی‌ها به پراگ می‌آیند در حالی که اعتماد به نفس،‌ انگیزه و تجربه بالایی دارند. مهران حاتمی درباره شاگردانش می‌گوید: بازیکنان من با تمام توان خود به میدان می‌آیند و با قلب خود بازی می‌کنند. آنها آماده‌اند تا نمایش خوبی برابر حریفان قدرتمند خود داشته باشند و این رقابت‌ها می‌تواند تجربه بسیار بزرگی برای آنها و من باشد.

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران که در سال های 2003 و 2009 در جام جهانی‌های یونان و نیوزلند شرکت کرد و به ترتیب پانزدهم و شانزدهم شد حالا در سال 2013 در گروه دوم رقابت‌ها باید به مصاف آرژانتین،‌ لیتوانی و جمهوری چک برود.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره حریفان ایران در این رقابت‌ها می‌گوید: آرژانتین و لیتوانی در بین پنج تیم نخست جهان قرار دارند و ترکیبی پر استعداد در خود می‌بینند. جمهوری چک نیز میزبان است و از حمایت تماشاگرانش بهره خواهد برد. به نظر من در رقابت‌هایی که در این رده سنی برگزار می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد تا بازیکنان از طرف تماشاگران حمایت شوند.

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با قرار گرفتن بر روی سکوی سومی آسیا در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2012 به میزبانی مغولستان توانست سهمیه جام جهانی زیر 19 سال را بدست بیاورد. در رقابت‌هایی که چین و کره به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند، ایران تیم متوازن و منسجم نشان داد.

حاتمی درباره وضعیت سطح فنی بازیکنانش نیز تصریح می‌کند: من 8 یا 9 بازیکن دارم که در یک سطح فنی بازی می‌کنند و به هم نزدیک هستند. این مساله یک فاکتور مثبت برای هر مربی در بسکتبال است.

در رقابت‌های قهرمانی آسیا سه بازیکن بودند که نقش کلیدی ایران را بازی می‌کردند. بهنام یخچالی،‌سجاد مشایخی و وحید دلیرزهان؛ بازیکنانی که در پراگ تیم مهران حاتمی را رهبری خواهند کرد. سرمربی تیم ملی جوانان می‌گوید که این بازیکنان بسیار با استعداد هستند و عملکرد خوبی نیز در قهرمانی آسیا داشتند. آنها آینده بسکتبال ایران هستند.

بهنان یخچالی و سجاد مشایخی دو بازکینی هستند که در لیگ برتر تا فینال هم پیش رفتند و برای پتروشیمی و مهرام بازی کردند. وحید دلیرزهان هم در ترکیب دانشگاه آزاد بود و با تیمش در رده پنجم قرار گرفت. همه بازیکنان تیم ملی جوان یا در لیگ برتر بودند یا در دسته یک بازی می‌کردند و همین مساله باعث با تجربه شدن آنها شده تا بتوانند با شرایط بهتری عازم جام جهانی شوند.

حاتمی با اشاره به تجربه بازیکنانش می‌گوید: به نظر من حضور بازیکنان جوان در لیگ کشور و بازی برابر تیم های بزرگ ارزشمند است. آنها حضور در شرایط دشوار را تجربه کرده‌اند و حالا هیچ ترسی ندارند. اعتماد به نفس و تجربه خوبی بدست آورده‌اند چراکه در فینال لیگ برتر یا دیگر مراحل لیگ به میدان رفته‌اند. این مساله بسیار با ارزش است. حالا بازیکنان من آماده‌اند تا با هم سن‌های خود در جام جهانی مبارزه کنند.

وی ادامه می دهد: هدف ما نشان دادن عملکردی قابل قبول برابر حریفان است. می‌خواهیم با نمایشی مناسب تمام برنامه‌های خود در دفاع و حمله را انجام دهیم. نتیجه زمانی بدست می‌آید که به خوبی وظایف را انجام دهیم.

منبع: ایسنا