سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

ملت مصرخواهان توسعه روابط باتهران است

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره با اعلام اینکه ملت مصر خواهان توسعه روابط با تهران است و ادعای گسترش مذهب تشیع توسط ایران دروغ است تاکید کرد که ایران خیرخواه جهان اسلام است.
کد خبر : ۱۰۳۶۰۸
به گزارش صراط،مجتبی امانی رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار داشت: تظاهرات روز گذشته در مقابل مقر وی در قاهره تلاشی برای برهم زدن روابط ایران و مصر است. وی اعلام کرد که ایران در صدد اتخاذ اقداماتی مهم در راستای منافع ملت های 2 کشور است.

وی در رابطه با اینکه ادعا می شود ایران بر عراق سیطره پیدا کرده و به لبنان خسارت وارد کرده است گفت: آمریکایی ها عراق را به اشغال خود درآوردند و ما تلاش کردیم عراقی ها را کمک کنیم اما لبنان نیز در معرض تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و ما به اقتصاد از هم پاشیده لبنان کمک می کنیم.

امانی درباره تظاهرات ضد ایرانی در مقابل محل اقامت خود در قاهره گفت که گروه های ناشناسی که وی آنها را نمی شناسد تا درباره شان صحبت کند تظاهرات را بر پا کردند. این تظاهرات در خیابان "صلاح سالم" در منطقه مصر جدید صورت گرفت و هدف از آن جلوگیری از توسعه روابط تهران - قاهره است روابطی که رژیم صهیونیستی خواهان آن نیست.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر با اعلام اینکه اغلب تظاهرات کنندگان، سوری های مقیم قاهره بودند و پرچم های سوریه را با خود حمل می کردند گفت: اجازه دادن به چنین گروه هایی برای برهم زدن امنیت ملی مصر یک اشتباه است. این تظاهرات کنندگان به ویژه آنهایی که تبعه سوریه بودند در راستای منافع مخالفان سوری عمل می کنند.

امانی در ادامه از مسئولان امنیتی مصر خواست که با اتخاذ تدابیر لازم مانع از تکرار چنین حوادثی از سوی این گروه ها یا گروه های دیگر شوند.

وی با بیان این مطلب افزود: هر بار که ایران تلاش کرده است به کشورهای اسلامی کمک کند در معرض حمله قرار گرفته است و این در حالی است که ایران تنها خیر مصر و تمامی کشورهای جهان اسلام را می خواهد.

مجتبی امانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی سعی دارد درگیری [در سوریه] را به جنگ مذاهب تشیع و سنی تبدیل کند تا به منطقه آسیب برساند و گروه هایی که روز گذشته در قاهره علیه ایران تظاهرات برپا کردند اطلاعات کافی درباره ایران ندارند.

وی در رابطه با اعزام تورریست های ایرانی به مصر و مخالفت هایی که در این رابطه مطرح و ادعا می شود ایران از این طریق به دنبال گسترش مذهب تشیع در مصر خواهد بود گفت: ایران به شماری از کشورهای عربی و اسلامی گردشگر اعزام می کند و تاکنون هیچ مشکلی ایجاد نشده است. متاسفانه توطئه های خارجی عقل تظاهرات کنندگان را به بازی گرفته اند.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره در ادامه سخنان خود اظهار داشت که برخی گروه های خارجی از شرایط کنونی مصر پس از انقلاب بهره بردای می کنند و همچنین شبکه هایی وجود دارد که برای خدشه وارد کردن به مذهب تشیع تلاش می کنند که همه اینها دشمنان جهان اسلام محسوب می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت مصر از توسعه روابط با ایران استقبال می کند و امام خمینی (ره) فتوایی صادر کرده است که به موجب آن نباید به اهل تسنن و صحابه پیامبر اکرم (ص) اهانت کرد.

منبع: مهر