پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

تاثیرگذاری10 ثانیه‌اول آگهی‌های‌بازرگانی

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، تبلیغات تلویزیون‌های آسیایی در جذب احساسی مخاطب ناموفق هستند.
کد خبر : ۱۰۳۵۷۵

به گزارش صراط،سه کمپانی تحقیقاتی در آسیا با بررسی 75 آگهی تجاری در تلویزیون‌های چین‌، هنگ‌کنگ‌، هند،‌ اندونزی و ویتنام و 750 مخاطب به این نتیجه رسیدند که تبلیغات آسیایی در درگیر کردن احساسات بیننده چندان موفق نیستند و تماشاچی پس از چند ثانیه ارتباط خود را با آگهی از دست می‌دهد.

این ارزیابی همچنین نشان داد، تاکید بر روی فروش مستقیم و نشان دادن کالای مورد استفاده در شروع آگهی خیلی سریع ارتباط احساسی مخاطب را قطع می‌کند. نتایج این آمارگیری‌ حاکی از آن است که 10 ثانیه‌ ابتدایی هر تبلیغ زیربنای درگیری احساسی و تاثیرگذاری آن آگهی است و یک‌سوم پایانی آن پاسخ احساسی بیننده را برمی‌انگیزد.

به گزارش کمپین ایشیا‌، محققان معتقدند سازندگان آگهی‌های تجاری تلویزیون باید دلیلی احساسی برای مخاطب ایجاد کنند که او به تماشای تبلیغ تهییج شود و سپس داستان‌پردازی و درگیری‌ عاطفی را دنبال کند.

10 ثانیه‌ اول هر تبلیغ با توجه به فراگیر شدن امکانات فناوری و استفاده‌ همه‌گیر تبلت‌ها و موبایل‌های پیشرفته، نقش اساسی در موفق یا ناموفق بودن اثر در زمینه‌ جذب مخاطب دارد. تولیدکنندگان آگهی‌ها باید در همان چند لحظه‌ی اول بیننده را از راه‌های دیداری و شنیداری تحت تاثیر قرار دهند.


منبع: ایسنا