سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

جدیدترین تحولات میدانی سوریه

ارتش سوریه خود را برای آغاز عملیات گسترده نظامی در مناطق مختلف حلب آماده می‌کند. این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه در مناطق و شهرهای مختلف سوریه مراکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار داده و منهدم کردند.
کد خبر : ۱۰۳۳۰۷

به گزارش صراط، در حالی‌که ارتش سوریه خود را آماده می‌کند، عملیات گسترده‌ای را در مناطق مختلف شهر «حلب»، در شمال سوریه آغاز کند، نیروهای مسلح ارتش سوریه برای حمایت از منطقه «الشیخ مقصود» حلب که طی روزهای گذشته آماج حملات گسترده و قتل عام افراد مسلح و گروه‌های تروریستی قرار گرفته بود، استحکامات خود را تقویت کرد. از حمص در مرکز سوریه و دیر الزور در شرق سوریه و ادلب در شمال سوریه و لاذقیه در شمال غربی سوریه نیز خبر می‌رسد، یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح درگیر شده و ضربات سختی را به آنها وارد کرده‌اند.

  ***جدیدترین تحولات سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها به شرح زیر است***

دمشق و ریف آن: پیشروی ارتش در جوبر و دوما

 

یگان‌های ارتش سوریه پیشروی خود در منطقه «جوبر» در دمشق را ادامه داده و یگان توپخانه ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در خیابان «طیبة» و اطراف «مسجد جامع بزرگ» و نزدیکی میدان «المناشر» را هدف قرار دادند که کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح را وابسته به «ارتش آزاد سوریه» را به دنبال داشت که در میان کشته‌ها 3 سرکرده گروه تروریستی شناسایی شدند.

در «دوما» نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه مجموعه عملیات‌هایی را در این منطقه به اجرا گذاشتند که ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار می‌داد، افزون بر اینکه یگان‌های ارتش سوریه در «العتیبه» دو ستگاه خودرو مجهز به تیربار سنگین افراد مسلح را هدف قرار داده و ده‌ها نفر از آنها را به قتل رساندند.

در مناطق «قارة»، «زملکا»، «عربین» و «حرستا» نیز درگیری نیروهای مسلح ارتش سوریه با افراد مسلح کشته شدن بیش از 20 فرد مسلح و زخمی شدن شماری دیگر و دستگیری 8 نفر از آنها و مصادره سلاح‌ها و تجهیزات نظامی در اختیار آنها را به دنبال داشت.

 

حمص: پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در الخالدیه

 

از حمص در مرکز سوریه خبر می‌رسد که منطقه «الخالدیه» که چند روزی است شاهد پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در این منطقه است، شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین ارتش سوریه با افراد مسلح بود که کشته و زخمی شدن چندین فرد مسلح را به دنبال داشت.

از منطقه «القرابیص» نیز گزارش شده است، افراد مسلح مستقر در این منطقه چندین گلوله خمپاره به منطقه «جورة الشیاح» شلیک کردند که منجر به زخمی شدن چند شهروند سوری در این منطقه شد.

این درحالی است که مناطق «باب هود» و «الحولة» نیز شاهد حملات خمپاره‌ای افراد مسلح بود، بی‌آنکه تلفات جانی از خود برجای گذارد. یک گروه مسلح نیز تلاش داشت راه «الفرقلس» را قطع کند که حمص را به مناطق دیگر سوریه ارتباط می‌داد، اما با مقابله ارتش سوریه مواجه شد و پس از برجای گذاشتن چندین کشته و زخمی مابقی مجبور به فرار شدند.

از منطقه «الوعر» حمص نیز گزارش شده است، ورود افراد مسلح به این منطقه موجب خروج و آوارگی شمار زیادی از اهالی این منطقه از بیم اقدامات افراد مسلح و گروه‌های تروریستی شده است.

 

دیر الزور و الرقة: درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق مختلف استان

 

از دیر الزور و الرقه خبرنگار فارس گزارش داد که درگیری یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در دو منطقه «الجبیلة» و «الحویقة» در دیر الزور ادامه دارد و در جریان این درگیری‌ها شماری از افراد مسلح کشته و زخمی شدند.

در خیابان «التکایا» نیروهای امنیتی ارتش سوریه یک گروه مسلح را هدف قرار داد. همچنین یگان توپخانه ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در نزدیکی معدن سنگ نمک هدف قرار داد و منهدم و ده‌ها فرد مسلح را کشته و زخمی کرد.

از رقه نیز خبرنگار فارس از ادامه درگیری ارتش سوریه با افراد مسلحی گزارش داد که اطراف تیپ 17 ارتش سوریه مستقر شده‌اند.

 

حلب: آمادگی ارتش سوریه برای عملیات گسترده نظامی در مناطق مختلف حلب

 

از حلب، پایتخت اقتصادی سوریه گزارش شده است که تجهیزات نظامی و نیروی کمکی به نیروهای ارتش سوریه مستقر در منطقه «الشیخ مقصود» رسید و موجب شد تا یگان‌های ارتش سوریه استحکامات خود در این منطقه را که کنترل اکثر آن در دست افراد مسلح است، تقویت کنند و هم اکنون این منطقه شاهد درگیری شدید و سخت یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در این منطقه است.

این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه مستقر در شهر حلب خود را برای حمله‌ای گسترده در روستاهای «عزیزة»، «جسر عسان» و منطقة «الشیخ سعید» آماده می‌کنند تا از آنجا زمینه پیشروی خود به بزرگراه بین المللی «فرودگاه حلب» هموار کنند و هم اکنون این مناطق شاهد درگیری‌های شدید یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح است.

 

لاذقیة: درگیری شدید ارتش سوریه و افراد مسلح در جبل النسر

 

اما از لاذقیه در شمال غربی سوریه خبر می‌رسد که یگان‌های ارتش سوریه دو گروه مسلح را در منطقه «الزویک» در ریف لاذقیة هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن شماری از آنها و فرار باز مانده افراد این دو گروه مسلح شد.

این درحالی است که منطقه «جبل النسر» شاهد درگیری سخت نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود که کشته شدن بیش از 18 فرد مسلح را درپی داشت.

 

ادلب: انهدام مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق مختلف ادلب

 

از ادلب در شمال سوریه نیز خبرنگار فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش عملیات هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق «وادی الضیف» و «الحامدیة» در «معرة النعمان» را برای چندمین روز متوالی ادامه داد و همزمان با آن دیگر یگان‌های ارتش سوریه افراد مسلح در روستاهای «جبل الزاویة» و «سراقب» را نیز ادامه دادند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در «معرة تمصرین»، «بنش» و «سراقب» و شماری از روستاهای «جسر الشغور» را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح شد.

منبع: فارس