سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

تملق خاتمي براي پدران معنوي منافقين

سيدمحمد خاتمي به بهانه صدور پيام تسليت، به تجليل از سران گروهك نهضت آزادي پرداخت.
کد خبر : ۱۰۲۹۷۳
به گزارش صراط،به دنبال درگذشت احمد صدر سيدجوادي وزير كشور دولت موقت، خاتمي در پيامي نوشت «گرامي باد ياد و نام بزرگ مرد ايران و آزادگي و شجاعت جناب آقاي دكتر صدر حاج سيدجوادي» و در ادامه نوشت «[او] پس از پيروزي انقلاب در كنار شخصيت والاقدر، حضرت آقاي مهندس بازرگان- كه روانش شاد باد- در خدمت به جمهوري اسلامي و پاسداشت حق و حرمت مردم بود؛ رويه اي كه تا آخر عمر آن را ادامه داد».


اين تمجيد در سران گروهك نهضت آزادي در حالي است كه حضرت امام منافقين را فرزندان معنوي مهندس بازرگان دانسته و درباره دوره صدارت اين گروهك نيز تصريح كرد كه اگر سركار مي ماندند سيلي يي به اسلام و ايران مي زدند كه تا قرن ها سربلند نمي كرد.

سران نهضت آزادي از جمله ابراهيم يزدي به هنگام تدارك فتنه سال 88 و پس از آن بارها از خاتمي به عنوان لولاي الحاق گروه هاي مختلف اپوزيسيون به هم ياد كردند. خاتمي بعدها از برخي تندروي هاي خود نسبت به نهضت آزادي در اوايل انقلاب عذرخواهي كرد.

خاتمي هر از چند گاه يك بار ادعاي وفاداري به خط امام و نگراني براي ارزشهاي انقلاب و جمهوري اسلامي را مطرح مي كند.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
۸
۰
آقا جان شما را به خدا منبعتان را عوض کنید. مرحوم بازرگان پدر معنوی مجاهدین خلق بوده؟ آقایان در کیهان چطور گودرز و شقایق را به هم ربط می دهند. به قول حافظ: گوئیا باور نمی دارند روز داوری