سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷

منویات رهبری فصل‌الخطاب همه است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز رأی ملت به نظام جمهوری اسلامی، گفت: 12 فروردین نشانه عطش مردم برای تعیین حاکمیت کشور بر اساس دین اسلام بود.
کد خبر : ۱۰۲۷۱۰

به گزارش صراط،سیداحسن علوی در سنندج اظهار کرد: روز 12 فروردین نماد عطش مردم برای تعیین حکومت بر اساس دین و مردم‌سالاری بود که در صورت تکرار چنین انتخاباتی ملت پرشورتر و البته با بصیرت‌تر از گذشته پای صندوق‌ها آمده و به جمهوری اسلامی"آری" خواهد گفت.

12 فروردین سال 58 روزی بزرگ در تاریخ ایران است. 34 سال قبل در چنین روزی مردم ایران با حضور پای صندوق‌های رأی حاکمیت جمهوری اسلامی بر کشور را با 98 درصد آرا برگزیدند.

نماینده مردم سنندج حفظ وحدت را موضوع مهمی در ادامه راه انقلاب می‌داند و تاکید می‌کند وظیفه مردم و بویژه مسئولان در این زمینه پررنگ می‌نماید.

علوی با اشاره به علت رأی 98 درصدی مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین ماه سال 58 گفت: مردم به منظور حفظ و تثبیت انقلابی که برای آن خون‌های زیادی داده بودند، قصد داشتند حکومتی را برگزینند که کاملا هم‌مسیر و هم‌راستا با انقلاب باشد به همین دلیل جهت‌گیری ملت به سوی آن نوع از نظامی بود که خواسته‌های انقلابی و آرمانی آنها را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران همان عطشی را که در سال 58 برای تعیین حاکمیت کشور بر اساس اسلام و مردم‌‌سالاری دینی داشت هنوز حفظ کرده است و امروز حتی امتیاز بزرگی نیز به آن افزوده شده که آن آگاهی و بصیرت جامعه ایرانی است.

به گفته علوی، نقش متولیان کشور در این زمینه بویژه برای تشویق مردم به حضور در صحنه‌‌های مختلف بسیار خطیر است. چه در رفراندوم تعیین نوع حاکمیت و چه در انتخاباتی مانند ریاست جمهوری نوع عملکرد مسئولان آن هم در روزهایی که تحریم‌های دشمنان به ملت فشار وارد می‌کند، بسیار مهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه گاهی از سوی کسانی که با مدیریت صحیح بیگانه هستند مشکلاتی برای کشور و ملت به وجود می‌آید. مانند جنجال‌های برخی مسئولان در سال 91 که موجب ایجاد سکته‌های کوتاه‌مدت در مسیر حرکت کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: طی انتخابات متعددی که سالیان متمادی در نظام جمهوری اسلامی برگزار شده همواره اصل دموکراسی رعایت شده است، البته گاهی اوقات ندانم‌کاری برخی مسئولان زمینه‌ساز خدشه وارد آمدن در این قضیه می‌شود.

علوی یادآور شد: خوش‌بختانه ملت بزرگ ما هرگاه نظام به حضور آنها نیاز داشته در صحنه حاضر بوده و وظیفه خود را به شکل مطلوبی انجام داده‌اند.

وی گفت: شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته نیز نشان داد که مسائلی چون تورم و تحریم مانع دلسردی مردم نخواهد شد. توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و فصل‌الخطاب قرار دادن آن برای همه چه مسئولان و چه ملت ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم اضافه کرد: با وجود اینکه مردم ما از برخی اقدامات نسنجیده مسئولان دلگیرند، اما با این حال تصور می‌کنم باز هم با همان درک و درایت همیشگی خود وارد صحنه کارزار می‌شوند.

علوی معتقد است؛ یک وظیفه مهم در این راستا حفظ وحدت است که در برخی کشورهای منطقه فجایعی را مشاهده می‌کنیم که تالم برانگیز و نشات گرفته از نبود وحدت بین فرق و مذاهب مختلف است.

وی در پایان گفت: خوش‌بختانه در کشور ما امنیت پایدار که اساس آن برگرفته از وحدت است به شکل کامل وجود دارد. اما باز هم نقش مسئولین در سکان‌داری این مسئله مشهود است، تا با سیاست‌گذاری درست اجازه بروز و ظهور فتنه در جامعه داده نشود.

منبع: فارس
برچسب ها: رهبری منویات صراط