سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

ایران‌مذاکره‌با1+5رابه‌نفع‌غرب‌متوقف‌نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ادامه نشست با گروه 1+5 را به نفع کشورهای غربی متوقف نمی‌کند.
کد خبر : ۱۰۲۴۵۰

به گزارش صراط،عوض حیدرپور نماینده شهرضا و سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد ادامه این نشست را به نفع کشورهای غربی متوقف کند و از مذاکرات کناره‌گیری نخواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: ایران همواره خواهان این است که با روال منطقی پای میز مذاکرات با 1+5 حاضر شود و تا امروز نیز این روند را به شکل موفقیت‌آمیزی دنبال کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ناتوانی غرب برای کارشکنی در فعالیت هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: کارشکنی‌های غرب هیچ اختلالی در برنامه‌های هسته‌ای کشورمان وارد نمی‌کند چرا که فعالیت‌های جمهوری اسلامی داخلی است و نفوذ بیگانه در محدوده سرزمین ما جایگاهی ندارد.
وی در ادامه افزود: اگر مجموعه 1+5 با همان نگرش کینه‌توزانه بخواهند مذاکرات با ایران را در قالب مواضع سیاسی دنبال کنند مذاکرات قطعا به نتیجه نخواهد رسید.
حیدرپورخاطر نشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن آنکه اصل مذاکره را پذیرفته است اما، معتقد است که مذاکره باید در محور مسائل فنی و حقوقی دنبال شود.
گفتنی است، دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در اوایل سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب ها: مذاکره 5+1 غرب صراط