سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

آمریکا به فلسطین ۵۰۰ میلیون دلار می دهد

وزارت امور خارجه آمریکا جمعه اعلام کرد واشنگتن کمکی به ارزش پانصد میلیون دلار را که از دو ماه پیش توسط کنگره آمریکا مسدود شده بود به فلسطینی ها ارائه خواهد کرد.
کد خبر : ۱۰۱۷۳۷

به گزارش صراط،ویکتوریا نولند سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« دویست و نود و پنج میلیون و هفتصد هزار دلار از این کمک را در بودجه سال دو هزار و دوازده و دویست میلیون دلار دیگر را در بودجه سال دو هزار و سیزده گنجانده بودیم.»
کمکی که در بودجه سال دو هزار و دوازده آمریکا گنجانده شده است ، یکصد و نود و پنج میلیون و هفتصد هزار دلار آن برای کمکهای اقتصادی ، بشردوستانه و توسعه ای از طرف آژانس توسعه بین المللی آمریکا و یکصد میلیون دلار دیگر برای مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، دویست میلیون دلاری که در بودجه سال دو هزار و سیزده آمریکا گنجانده شده است برای کمک مستقیم به بودجه تشکیلات خودگردان فلسطینی اختصاص داده شده است.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اواخر فوریه در کنگره گفته بود برای فراهم کردن دویست میلیون دلار دیگر برای طرحهای آژانس توسعه بین المللی آمریکا در سرزمینهای فلسطینی تلاش می کند.
خبر از سر گیری کمکهای آمریکا به فلسطینیها در پایان سفر منطقه ای اوباما به خاورمیانه اعلام شد.