سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳

افتخار دیگر نعیمه اشراقی

نعمیه اشراقی بار دیگر برای جلب توجه بیشتر و باصطلاح بازی های کودکانه فیس بوکی دست به حمایت از طایفه قجری ها زد.
کد خبر : ۱۰۱۶۳۰

به گزارش صراط،نعیمه اشراقی نوه امام(ره)، در صفحه شخصی خود در فیس بوک در سوال و جوابی که برای آداب و رسوم چهارشنبه سوری مطرح کرده بود، خانواده مادری خود را از خاندان متجدد قاجاری دانسته و از قول مادربزرگش حفظ آداب و رسوم نیاکان (خرافات چهارشنبه سوری) را امانتداری آیندگان ، بیان کرده است.

سوال: خانم اشراقی شما در یک خانواده کاملا مذهبی رشد کرده اید، آیا در خاندان حضرات خمینی و اشراقی به غیر از مناسبت های مذهبی، مراسم های ملی هم به سبک و سیاق مرسوم خانواده های ایرانی برگزار می شود؟

جواب: از آن جایی که نسبت مادربزرگم خانم قدس ایران ثقفی (از جانب مادری) به خانواده ای متجدد و قاجاری باز می گشت، ایشان همواره با دفاع از برپایی جشن های ملی، معتقد بودند که ما امانتدار و وارث چنین آیین هایی از نیاکانمان هستیم. ایشان ضمن توصیه نسبت به حفظ سنت های فرهنگی-ایرانی به فرزندان و نوادگان خود آموخت که نکوداشت چنین رسومی ، هیچ گونه تقابل یا تضادی با احکام دین ندارند.به خاطر می آورم گاهی پدربزرگ و مادربزرگم از برپایی این مناسبت ها در گذشته خاطراتی را نقل می کردند در هنگام بیان این خاطرات، تک بیت '' زردی من از تو ، سرخی تو از من '' را مادربزرگم زیر لب زمزمه می کردند.

موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام تاکنون هیچ واکنشی به اظهارات نعیمه اشراقی درباره منتسب کردن موضوعات جنجالی  - از جمله چادر - به امام راحل و خانواده اش نشان نداده است.
منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
سید ازقم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۲
۹
۸
واقعا که ثابت کردی یه ژن کاملا فعال از قاجار رو به ارث بردی!
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۲
۹
۸
هردم از این باغ بری می رسد.