سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳

کاهش بهای نفت در بازار معاملات آسیا

در پی اعلام میزان بی سابقه مالیات بانکی بر قبرس در قبال کمک های بین المللی در قالب طرح نجات اقتصادی این کشور و نیز کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا، بهای نفت در بازار معاملات صبح دوشنبه آسیا کاهش یافت.
کد خبر : ۱۰۱۴۶۵

به گزارش صراط، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از سنگاپور با اعلام این خبر افزود: براساس این گزارش، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و 18 سنت کاهش به 92 دلار و 27 سنت رسید.
نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 34 سنت کاهش، بشکه ای 108 دلار و 48 سنت معامله شد.
ˈجاستین هیوزˈ از موسسه کارگزاری ˈآی. جی. مارکتˈ سنگاپور کاهش بهای نفت خام را ناشی از مالیات بانکی تعیین شده برای قبرس در عوض دریافت وام 10 میلیارد یورویی عنوان کرد .
وی افزود: هر چند که جزئیات بیشتر این طرح نجات اقتصادی روشن نیست اما همین میزان اعلام شده نیز می تواند سرمایه گذاران را به بازبینی برنامه های خود در منطقه بحران وادارد.
این گزارش با اشاره به درخواست کمک 17 میلیارد یورویی قبرس برای خروج از بحران، افزود: اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول از دولت نیکوزیا خواستند تا در قبال کمک مالی خود، مالیات 6.75 درصدی از سپرده های بانکی زیر یکصد هزار یورو و مالیات 9.9 درصدی از سپرده های بیش از این مقدار را کسر کند. این مالیات بی سابقه خشم مردم قبرس را برانگیخت.
این گزارش افزود: علاوه بر وضعیت قبرس، بازار معلاملات طلای سیاه تحت تاثیر آمار منتشر شده از سوی دانشگاه ˈمیشیگانˈ آمریکا قرار گرفته است.
برپایه این آمار میزان اعتماد مصرف کنندگان آمریکایی در یک ماه اخیر از 77.6 درصد به 71.8 درصد تنزل یافته است.
خبرگزاری فرانسه افزود : بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه آوریل، روز جمعه در بازار نیویورک با 42 سنت افزایش به 93 دلار و 45 سنت رسیده بود .
در همین روز در بازار لندن، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با 86 سنت افزایش نسبت به روز پنجشنبه، بشکه ای 109 دلار و 82 سنت معامله شد.

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.


منبع: ایرنا